Auto Świat Wiadomości Aktualności Rusza pilotażowa produkcja polskiego Triggo. Miejski "elektryk" ma regulowany rozstaw kół

Rusza pilotażowa produkcja polskiego Triggo. Miejski "elektryk" ma regulowany rozstaw kół

Triggo, czyli polski „elektryk”, trafił do produkcji w zakładach AMZ Kutno. Co prawda to tylko linia pilotażowa, ale właściciel firmy zapowiedział, że pierwsza seria pojazdów powstanie już na przełomie 2021 i 2022 r., a właściwa, seryjna produkcja może ruszyć już w przyszłym roku.

Triggo zadebiutuje podczas salonu w Genewie
Zobacz galerię (4)
Triggo
Triggo zadebiutuje podczas salonu w Genewie

O Triggo już pisaliśmy, a nawet udało nam się przejechać jego wersją przedprodukcyjną. Dla przypomnienia, ten czterokołowiec to skrzyżowanie skutera z samochodem, który w razie potrzeby może zwiększać lub zmniejszać rozstaw swoich kół, m.in. po to, aby przecisnąć się między autami stojącymi w korku. Koncept bardzo ciekawy, który zauważono nie tylko w Polsce, ale także w mediach na całym świecie. Ciekawostką jest, że auto zaprojektował Sebastian Nowak, projektant scenografii do Wiedźmina i pojazdów do gry Cyberpunk 2077.

Triggo usprawni komunikację w miastach?

Jeszcze ciekawszy wydaje się model biznesowy polskiej firmy. Elektryczny Triggo z założenia ma być przeznaczony dla flot car-sharingowych, a w przyszłości także do tzw. Robo-taxi i sprzedawany m.in. w Chinach.

Pomysłodawca Triggo, motocyklista i przedsiębiorca Rafał Budweil, ogłosił właśnie start produkcji w zakładach AMZ Kutno. "Rozpoczęliśmy produkcję pilotażowej serii prototypów Triggo. To kolejny krok milowy w rozwoju projektu, dzięki któremu w ciągu kilku kwartałów będziemy dysponować flotą kilkudziesięciu pojazdów, które zostaną rozdystrybuowane potencjalnym partnerom biznesowym rozlokowanym w Polsce, Europie i Azji" – wyjaśnił Budweil.

Wiadomo już, że AMZ Kutno, specjalizujące się produkcji małoseryjnej, wniesie do projektu swoje know how. Auta mają wyjechać z fabryki na przełomie 2021 i 2022 r. i mają posłużyć do testów w różnych warunkach. Firma toczy też już rozmowy biznesowe o produkcji Triggo na masową skalę.

Przeczytaj też:

"Seria pilotażowa ma na celu wykrycie naturalnych z punktu widzenia życia produktu chorób wieku dziecięcego i wprowadzić koniecznie usprawnienia w celu ich usunięcia przed produkcją seryjną zaplanowaną na drugą połowę 2022 roku. Chcemy dostarczyć na rynek dopracowane pod każdym względem rozwiązanie oznaczające rewolucję w miejskiej e-mobilności" – dodał prezes Spółki Triggo S.A.

Triggo – parametry techniczne

Samochód posiada dwa tryby jazdy: drogowy i manewrowy. W trybie drogowym szerokość przedniej osi wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna - 90 km/h. W drugim trybie manewrowym, w którym przednie zawieszenie zwęża się do zaledwie 86 cm, Triggo upodobnia się do motocykla. Tutaj prędkość ze względu na bezpieczeństwo użytkowników jest ograniczona do 25 km/h. Prowadzenie nie wymaga umiejętności wykraczających ponad kierowanie standardowym samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Pojazd będzie w pełni elektryczny. Prototypy, które trafią do produkcji, mają mięć zasięg ok 100 km.

pik
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków