A123Systems jest dostawcą systemów magazynowania energii dla pojazdów o napędzie elektrycznym pierwszej generacji ENVI typu ReEV (elektrycznych o wydłużonym zasięgu) i EV (o napędzie całkowicie elektrycznym).

- To wspaniały przykład współpracy dwóch typowo amerykańskich firm w celu zastosowania najnowocześniejszych technologii w życiu codziennym – powiedział Frank Klegon, wiceprezes ds. rozwoju produktu Chrysler LLC. Największym wyzwaniem w konstrukcji pojazdów elektrycznych jest technologia akumulatorów prądowych. Staranny dobór partnerów strategicznych w rodzaju A123Systems ma istotne znaczenie dla zachowania naszej pozycji lidera na polu systemów napędu elektrycznego i pojazdów z takim napędem.

- Partnerstwo Chryslera z A123Systems to znaczące wydarzenie w tak krytycznym okresie dla amerykańskiej branży motoryzacyjnej ale także i dla naszej społeczności – powiedziała Jennifer M. Granholm, gubernator stanu Michigan. Do efektów tego aliansu zaliczyć należy dalszy rozwój zaawansowanych technologii pochodzących ze stanu Michigan i tworzenie nowych miejsc pracy, a także wymierne korzyści w sferze konsumenckiej. Niemniej ważna jest również popularyzacjapojazdów przyjaznych środowisku naturalnemu.

Sercem systemu zasilania ENVI jest skalowany moduł akumulatorowy, w którywyposażono już pięć pojazdów o napędzie elektrycznym ENVI wystawianych na Salonie Samochodowym NAIAS 2009 w Detroit: Dodge Circuit EV, Jeep® Wrangler EV, Jeep Patriot EV, Chrysler Town & Country EV oraz koncepcyjny Chrysler 200C EV. Wtedy też Chrysler ujawnił swe plany wprowadzenia na rynek pierwszego pojazdu produkcyjnego o napędzie elektrycznym już w roku 2010.

Odpowiednią gospodarkę zmagazynowaną energią elektryczną umożliwia integracja pryzmatycznych ogniw litowo-jonowych z głównym systemem sterującym modułu akumulatorowego. Tego rodzaju rozwiązanie przewidziane jest dla wszystkich aktualnieplanowanych pojazdów Chryslera o napędzie elektrycznym z uwagi na unifikację ogniw i modułów baterii zasilających, a więc możliwość zwiększaniawolumenu produkcji.

Pozwala to przyspieszyć cykle konstrukcyjne i ograniczyć nakłady inwestycyjne oraz zredukować koszt całego systemu magazynowania energii poprzez unifikację komponentów wytwarzanych masowo – bez uszczerbku dla wariantów konfiguracji, koniecznych dla rozwoju szerszej gamy pojazdów o napędzie elektrycznym, zgodnie z potrzebami klienteli.

Zaawansowane akumulatory litowo-jonowe A123Systems są w stanie spełnić wszelkie oczekiwania kierowców w zakresie osiągów i zasięgu jazdy oraz trwałości eksploatacyjnej. Obecne plany firmy A123Systems obejmują otwarcie zakładu produkcyjnego w stanie Michigan, gdzie wytwarzane będą pryzmatyczne ogniwa litowo-jonowe typu Nanophosphate oraz modułyi zestawy akumulatorowe dla Chrysler LLC.

- Zarówno nasz rząd jak i całe społeczeństwo oczekuje przedstawienia zróżnicowanej oferty pojazdów o najbardziej zaawansowanych systemach napędowych – mówi John Bozella, wiceprezes Chrysler LLC ds. stosunków zewnętrznych oraz polityki publicznej. Nasza współpraca z firmą A123Systems potwierdza zaangażowanie Chryslera w sprawę ograniczenia zależności kraju od zagranicznych źródeł energii oraz redukcję emisji gazów cieplarnianych. Jest to także pozytywny symbol dlaamerykańskiego konsumenta i amerykańskiego przemysłu w interesie ekologii.

ENVI – której nazwętworzą cztery pierwsze litery słowa „environmental” (oznaczającego m.in. troskę o środowisko naturalne człowieka) – jest wewnętrzną organizacją Chryslera pracującą nad przygotowaniem produkcji pojazdów z napędem elektrycznym oraz rozwojem pochodnych rozwiązańtechnologii. Jako pełnomocna i wielo-tematyczna grupa specjalistów o dużej skutecznościdziałania, ENVI ma dostęp do wszelkich zasobów Chrysler LLC pod kątem szybkiego integracji i wdrażania technologii napędu elektrycznego w pojazdach obecnie produkowanych.

- Dzięki nowej generacji odpowiedzialnych ekologicznie i bezkompromisowych pojazdów marki Chrysler, Jeep i Dodge z napędem ENVI, Chrysler LLC inspiruje prawdziwą rewolucję na polu osobistej mobilności – powiedział w konkluzji prezes Klegon.