Logo
WiadomościAktualnościTrzeci Lexus w plenerze

Trzeci Lexus w plenerze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Terenowe Lexusy z powodzeniem łączą przyjemność płynącą z jazdy samochodem z użytecznością, najwyższy komfort luksusowej limuzyny ze zdolnością do sprawnego przemieszczania się z dala od ubitych dróg. Ich żywiołem jest jednak bez wątpienia asfaltowa dżungla - tu zostaną w pełni docenione ich walory: prestiż i komfort w najlepszym wydaniu.

Trzeci Lexus w plenerze
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Trzeci Lexus w plenerze

Najmłodsze dziecko w rodzinie - GX 470 - nie będzie odbiegać od tego stylu.Jego wygląd jest również typowy dla SUV-ów tej marki. "Terenowość" podkreśla muskularna sylwetka, wypukłości nad kołami, masywne zderzaki. Tylne szyby zostały zgodnie z amerykańskimi preferencjami przyciemnione. Wewnątrz mieści się do ośmiu pasażerów, trzeci rząd foteli dostępny jest na życzenie.Jak każdy Lexus także GX 470 zapewnia luksus w standardzie - wyposażenie seryjne obejmuje automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, sterowany z kierownicy system audio z sześciopłytową zmieniarką CD, pamięć ustawienia przednich foteli, lusterek zewnętrznych i kolumny kierownicy. Za dopłatą otrzymać można ogrzewanie foteli, wycieraczki wyposażone w czujnik deszczu, elektrycznie sterowany szyberdach. Dodatkowa klimatyzacja zapewnia komfort cieplny podróżującym w tyle kabiny pasażerskiej. Opcjonalnie montowany jest także zestaw DVD dostarczający rozrywki osobom siedzącym w drugim i trzecim rzędzie. Ekskluzywny high-endowy zestaw audio Marka Levinsona, oferowany także w innych Lexusach, czyni z GX 470 mobilną salę koncertową.Samochód naszpikowany jest elektronicznymi układami zwiększającymi bezpieczeństwo i usprawniającymi jazdę. Zainstalowano w nim m.in. ABS, układ kontroli trakcji, układ wspomagający działanie hamulców, układ kontroli stabilności oraz układ rozdzielający siłę hamowania. DAC (Downhill Assist Control) pozwala sprawniej poruszać się po nierównościach terenu.GX 470 bazuje na nowej uniwersalnej płycie podłogowej SUV-ów Toyoty, silnik dzieli z większym od niego LX 470. Napęd rozdzielany jest permanentnie na przednią i tylną oś w stosunku 50:50 za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: