Oficjalnie wiadomo tylko tyle, że będzie to 4-cylindrowy silnik z systemem common-rail, który odznacza się niskim poziomem wibracji. Turbosprężarkę przyczepiono do kadłuba silnika od spodu, dzięki czemu jeszcze bardziej obniżono punkt ciężkości jednostki. Subaru na razie tylko chwali się „bardzo niskim poziomem emisji spalin”, jednak dotychczas nie podano żadnych danych. Premiera silnika ma się odbyć wiosną przyszłego roku w Genewie.
Na oficjalnie opublikowanych zdjęciach widoczne jest zastosowanie łańcucha rozrządu, który Subaru na razie wykorzystuje tylko u 3-litrowej benzynowej jednostki H6.
Zgodnie z informacjami, jakie uzyskaliśmy, nowy silnik podczas prezentacji w Genewie nie będzie zamontowany w żadnym z modeli. Prezydent Fuji Heavy Industries Kyoji Takenaka już wcześniej powiedział, że pierwszym modelem, do którego trafi turbodiesel, będzie jeszcze w roku 2007 Legacy. Później silnik pojawi się pod maską Forestera. Nieoficjalne informacje mówią, że pojemność silnika ma oscylować wokół 2,2 l i spekuluje się o mocy ok. 170 KM.
W roku 2005 sprzedano w Europie 62.049 samochodów Subaru, w roku 2010 firma planuje sprzedać 100.000 aut, z tego połowę z turbodieslem.