Średni wskaźnik za 2008 rok wynosił 9%. Natomiast najbardziej aktualne dane za 2009 rok to udział w wysokości 19%. Warto podkreślić, że od lutego odpowiedzialnym za współpracę z sieciami dealerskimi oraz importerami jest Paweł Stecki, posiadający 12-letnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym zdobyte w Volvo Auto Polska oraz Peugeot Polska. Dzięki temu PZU dobrze rozumie potrzeby dealerów i importerów i wychodzi im naprzeciw.

Według szacunków, nawet 25% samochodów kupionych w Polsce trafiało do końca sierpnia na reeksport do innych krajów UE. Ponadto w wielu markach odnotowuje się ograniczoną dostępność samochodów, co wpływa na brak możliwości zawierania ubezpieczeń. Dodatkowym czynnikiem obniżającym bazę do ubezpieczeń jest spadek akcji kredytowej na samochody, gdzie klient zobowiązany był ubezpieczyć pojazd od wszelkich ryzyk. Obecnie klienci często ograniczają się tylko do ryzyk obowiązkowych.

Mimo niekorzystnego trendu rok bieżący jest okresem aktywnych działań akwizycyjnych PZU w obszarze rynku dealerskiego. Sfinalizowano dwa kolejne programy centralne. W czerwcu rozpoczęła się współpraca z siecią dealerską Toyota Motor Poland a w lipcu z siecią dealerską Suzuki Motor Poland.

Podjęto także rozmowy z importerami i stowarzyszeniami dealerów m.in. w sieciach Volkswagen Audi, Honda, Peugeot w celu zacieśnienia współpracy oraz zwiększenia przypisu. Obecnie już 16 marek pojazdów ubezpieczanych objętych jest programami centralnymi.

Przygotowywane są bardzo atrakcyjne oferty produktowe dla dealerów oraz klientów salonów.  Pozwala to na cykliczny udział PZU w akcjach sprzedażowych organizowanych przez importerów i dealerów. Przykłady ostatnich promocji, gdzie PZU jest wyłącznym ubezpieczycielem, to:

- 2000 sztuk Hondy

- 3000 sztuk Toyoty

- 1500 sztuk Opla

Zainteresowaniem dealerów cieszy się także system motywacyjny PZU dla kanału dealerskiego "Program Dealer na rok 2009", zakładający bardzo atrakcyjne wynagrodzenie 5% dodatkowej prowizji dla dealerów oraz sprzedawców ubezpieczeń w salonach samochodowych. Na czwarty kwartał roku planowane jest wprowadzenie dodatkowych konkursów dla wybranych sieci dealerskich, których zadaniem będzie nie tylko pozyskanie nowych ubezpieczeń, ale także dbałość o wznowienie dotychczasowego portfela ubezpieczeń.