Logo
WiadomościAktualnościTydzień Delty w salonach Lancii

Tydzień Delty w salonach Lancii

Nowa Lancia Delta wkracza do Polski! Między 15, a 21 września podczas Tygodnia Delty w salonach Lancii można sprawdzić możliwości tego auta, które w najnowszych testach zderzeniowych EuroNCAP otrzymało maksymalną ilość gwiazdek.

Tydzień Delty w salonach Lancii
Onet
Tydzień Delty w salonach Lancii

Lancia Delta będzie do kupienia w Polsce w cenie od 69 990 zł. Samochód wyróżnia się bogatym wachlarzem dopasowania do indywidualnych potrzeb użytkownika. 12 kolorów nadwozia oraz 10 dwukolorowych wersji nadwozia Bi-colore; 4 rodzaje tapicerki i 3 różne kolory wnętrza do wyboru, 5 typów felg aluminiowych.

Lancia Delta będzie dostępna w Polsce w trzech wersjach wyposażenia (Argento, Oro, Platino) z czterema silnikami. Tylko jeden z nich to wariant benzynowy. Jest nim jednostka o pojemności 1.4 l. T-Jet o mocy 120 lub 150 KM. Wśród pozostałych Diesli włoska marka oferuje także jednostki Fiata z serii Multijet: 1.6 l. 120 KM, 2.0 l. 165 KM i najmocniejsza 1.9 l. 190 KM. Wszystkie są powiązane z 6-stopniową skrzynią manualną.

Najnowszy model Lancii uzyskał maksymalną ilość pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. Aby osiągnąć tak dobry wynik, konstruktorzy wzięli pod uwagę wszystkie możliwe typy zderzeń: czołowe, boczne, dachowanie i zderzenie z pojazdem jadącym z przodu. Uwzględniono różne prędkości, przy których może dojść do zderzenia, wszelkie typy przeszkód i ochronę osób o różnej budowie ciała. Ogółem zarejestrowano 15000 godzin obliczeń, 80 testów zderzeniowych, 150 symulacji poślizgu HyGe i 100 prób podsystemów. Dzięki temu Lancia Delta jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w świecie motoryzacji.

Jest to zasługą wielu przemyślanych rozwiązań zastosowanych w nowym modelu. Od tych należących do strefy bezpieczeństwa pasywnego: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne, kurtynowe, wszystkie w  standardzie dla całej gamy), po : trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, 5 zagłówków, system przeciwpożarowy FPS i mocowania fotelików dziecięcych Isofix na kanapie tylnej po jej zewnętrznych stronach. Dla dodatkowej ochrony pasażerów wzmocniono karoserię, pokrywę silnika, drzwi i przegrodę deski rozdzielczej.  Nie  zapomniano również o innych  elementach bezpieczeństwa pasywnego, jak fotele i obszar pod deską rozdzielczą, zaprojektowane ze szczególnym naciskiem na ich zachowanie się podczas zderzenia.

Co więcej, ten nowy samochód gwarantuje stabilne i przewidywalne zachowanie na drodze, do tego stopnia, że auto wybacza nawet błędy kierowcy i pozwala wyjść bezproblemowo nawet z kryzysowych sytuacji. A to dzięki wykorzystaniu, poza świetnym układem hamulcowym, najbardziej     wyszukanych urządzeń elektronicznych dla kontroli dynamiki samochodu. To między innymi ABS z elektroniczną korektą hamowania EBD ( Electronic    Brake force Distribution), a przede wszystkim ESP wchodzący w skład  Absolute Handling System -  systemu, który uaktywnia się w warunkach   kryzysowych, kiedy zagrożona jest stabilność jazdy, pomagając kierowcy utrzymać kontrolę nad samochodem.  System ESP zastosowany w Lancii  Delta można nazwać "ewolucyjnym". Wprowadzono w nim nowe, bardzo istotne funkcje, jak na przykład LTF (Linearization Torque Feedback) i TTC (Torque Transfer Control), który w dyskretny sposób uaktywnia się dzięki współpracy z DST (Drive Steering Torque), aktywnym elektronicznym    wspomaganiem kierownicy. System automatycznie koryguje i kontroluje wspomaganie także przy małej przyczepności powierzchni.

Powiązane tematy: