Hyundai Motor Company rozpoczyna oficjalne działania sponsoringowe UEFA EURO 2008™ dostarczając 265 pojazdów, na trwające od 07 do 29 czerwca Mistrzostwa EURO 2008™.

Przekazując symboliczny klucz do samochodu przedstawicielom UEFA, Prezes Hyundai Motor Europe K.H. Ahn podkreślił, że Hyundai przechodzi na wyższy bieg, jeśli chodzi o działania sponsorskie.

- Jesteśmy dumni mogąc być już po raz trzeci partnerem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej - powiedział prezes Ahn. Możliwość zapewnienia transportu VIPom podczas tegorocznych Mistrzostw daje nam największą rozpoznawalność, której potrzebujemy w Europie by wzmocnić świadomość naszej marki. Piłka nożna jest uniwersalną i powszechnie rozumianą formą komunikacji, która jednoczy ludzi niezależnie od narodowości i rasy. Pozostaje to w spójności z wartościami i wizją przyszłości Hyundaia.

Jako oficjalny partner motoryzacyjny największego wydarzenia sportowego w Europie Hyundai przekaże następujące modele:

- Grandeur (wizytówka floty - którym będą przemieszczać się VIPy - 39 aut);- Sonata (8 aut);- Santa Fe (12 aut);- Tucson (2 auta);- i30CW (70 aut);- H-1 Van (134 auta).

Dodatkowo firma dostarczy również autokary dla reprezentacji narodowych. Na każdym z nich znajdzie się logo Hyundaia, barwy narodowe oraz wybrane przez fanów hasła, dopingujące drużyny do zwycięstwa. Hyundai zapewnia także kierowców oraz wsparcie techniczne podczas trwania całych Mistrzostw.

Hyundai okazał się być niezawodnym i efektywnym partnerem, występując jako oficjalny dostawca samochodów na Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej w 2000 i 2004 roku.

Odbywające się wówczas imprezy oraz programy dla klientów były wielkim sukcesem, a marka Hyundai na trwałe wpisała się w świadomość klientów.

Hyundai Motor Company jest jedną z najsilniej wspierających futbol firm na świecie - był oficjalnym sponsorem FIFA World Cup Korea/Japan™ w 2002 roku oraz FIFA World Cup Germany™ w 2006 roku. Firma przedłużyła z FIFA strategiczne porozumienie sponsoringu na Mistrzostwa Świata w 2010 oraz 2014 roku.

Poprzez międzynarodowy sponsoring piłki nożnej Hyundai wniósł do gry nie tylko nowy styl zabawy i emocji, ale również wzmocnił wizerunek i osiągnął znaczący wzrost świadomości marki.

Piłka nożna daje firmie silne podstawy, umożliwiające rozwijanie sportowej strategii marketingowej w celu umocnienia pozycji na rynkach, gdzie futbol jest najbardziej popularnym sportem – w Europie, Afryce, Azji i Ameryce Łacińskiej.