Koniec prac na Mostach Warszawskich to dobra wiadomość dla kierowców. Modernizacja trwająca ponad dwa lata skutecznie utrudniała ruch, co powodowało powstawanie korków. Niewiele pomogło oddanie do użytku na początku maja nowo wybudowanego Mostu Warszawskiego, który przejął ruch ze starej przeprawy na czas jej remontu. W ostatnich dniach trwały jeszcze ostatnie prace wykończeniowe oraz przeglądy wykonanych robót. Na szczęście już w nocy z piątku na sobotę 29/30 sierpnia oba kierunki (jezdnie) Mostów Warszawskich zostaną otwarte dla ruchu samochodowego. Natomiast tramwaje powrócą w okolice pl. Kromera w poniedziałek 1 września.

Przebudowa Mostów Warszawskich rozpoczęła się w czerwcu 2006 roku. Pierwotnie termin zakończenia prac miał minąć w czerwcu bieżącego roku, jednak został przesunięty na koniec sierpnia. Opóźnienie spowodowane było odkryciem w dnie rzeki starych pali mostowych i koniecznością ich wydobycia, a dopiero potem wbijania nowych.

W ramach remontu wybudowano nowe Mosty Warszawskie (drogowy i tramwajowy), przebudowano istniejący most oraz odcinek dojazdowy do mostów (fragment al. Kromera od Mostów Warszawskich do pl. Kromera, wraz z remontem pl. Kromera). Długość odcinka do przebudowy wraz z mostami wynosił około 1 km (350 m obiekt mostowy i 650 m odcinek jezdni). Powstała też ścieżka rowerowa długości blisko 1,2 km. Ponadto inwestycja obejmowała przebudowę pętli tramwajowej i autobusowej przy pl. Kromera, skrzyżowania z ul. Bydgoską i ul. Boya - Żeleńskiego. Natomiast przed nadmiernym hałasem ulicznym mieszkańców ul. Bydgoskiej ochroni ekran akustyczny.

Koszt tej inwestycji to 109 mln zł, z czego 59 mln zł to dofinansowanie ze Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego. Generalnym wykonawcą prac było konsorcjum firm: Berger Bau GmbH, Przedsiębiorstwo Drogowe DROBUD Józef Kulesza, PORR Technobud Polska Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTAR Sp.