Według badań marketingowych, które przeprowadziła agencja R. L. Polk, najstarszy ośrodek badań opinii publicznej w USA, Amerykanie nie preferują już tak bardzo samochodów swoich producentów. Po raz pierwszy w historii sprzedano w USA więcej aut europejskich i azjatyckich niż produktów koncernów General Motors, Ford i Chrysler.

Od początku roku 52,9% samochodów jest obcej marki, natomiast amerykańscy producenci zajęli tylko 47,1% rynku. Jeszcze rok temu sytuacja wyglądała odwrotnie. Polk prześledził rejestrację nowych samochodów. Badanie nie uwzględnia hurtowych zakupów dla wypożyczalni czy urzędów państwowych. Największy sukces odnoszą marki Toyota, Honda i Nissan.

Agencja podaje, że możliwy do zaobserwowania jest fakt, że Amerykanie zamieniają swoje olbrzymie SUVy na auta z mniejszym zużyciem paliwa. W tych niższych segmentach oferta producentów amerykańskich nie jest tak szeroka, jak u producentów europejskich czy azjatyckich.