Oszczędności spowodowane szybko rosnącymi cenami paliw dają się we znaki także w tradycyjnych segmentach amerykańskiego rynku. Dotychczas silnik wysokoprężny pod maską dużego pickupu był niewyobrażalny, jednak z powodu kryzysu paliwowego również w tym segmencie rynku zachodzą zmiany; co raz więcej kupujących przyznaje, że ogromne benzynowe 8-cylindrówki nie są odpowiednią jednostką napędową małych ciężarówek, dlatego co roku wzrasta sprzedaż modeli z silnikiem diesla.

Na razie ostatnim modelem, do którego trafi silnik wysokoprężny, jest popularny pickup serii F. W roku modelowym 2008 pod maską pojawi się jednostka 6,4 l V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, przystosowanym do wtryskiwania oleju napędowego z niską zawartością siarki. Takie paliwo ma być dostępne – w związku z najnowszymi przepisami o ograniczaniu emisji spalin – od października tego roku. Wysokoprężny Ford F zaprezentuje się 28 września w Detroit.