Modele brytyjskiej firmy Vauxhall, Vectra VXR i Monaro VXR, należą do grona najszybszych samochodów. Żeby mogły swoją pozycję utrzymać, wersje na rok modelowy 2007 zmodernizowano.
W Vectrze VXR, dzięki zmodyfikowanemu kolektorowi dolotowemu, nowym komponentom silnika i nowej jednostce sterującej, podwyższono moc z 255 KM (188 kW) do 280 KM (206 kW). Dzięki zmianom w silniku 2,8 V6 Turbo Vectra przyśpiesza od 0 do 100 km/h o 0,4 s szybciej – liftback w czasie 6,1 s, sedan w 6,3 s. W odróżnieniu od standardowych wersji Vectra VXR ma zmienione nastawy zawieszenia, które umożliwiają optymalne wykorzystanie oferowanej mocy.
Większy brat Vectry dzięki turbosprężarce dysponuje teraz większą mocą. Limitowana seria VXR 500 bazuje na standardowej jednostce 6-litrowej z Monaro VXR, jednak turbosprężarka podwyższyła moc z 304 KM (294 kW) do 500 KM (368 kW), a moment obrotowy wzrósł z 530 do 670 Nm. Oczekiwany czas przyśpieszenia Monaro VXR 500 do setki to mniej niż 5 sekund, a prędkość maksymalna osiągnie zapewne 290 km/h.
Aktualny model Monaro rozpocząłswoją wędrówkę w nowym tysiącleciu i nawiązuje do klasycznego modelu Holden Monaro, który na rynku pojawił się w roku 1968. Również nowe Monaro pochodzi z australijskiego studio designu Holdena, którym kieruje projektant Michael Simcoe. Na początku model Monaro napędzany był silnikiem o pojemności 5,7 l, który produkował 333 KM (245 kW) mocy i 465 Nm momentu obrotowego. W zeszłym roku otrzymał jednak silnik 6,0 l znany z Corvetty. Rozmiary Monaro to 4789 mm długości i 1841 mm szerokości, a masa własna auta wynosi 1677 kg.