Spółka Vermot AG stara się nawiązać do tradycji marki Veritas, która powstała w 1948 roku. Produkowała ona sportowe samochody, wykorzystujące komponenty BMW 328.
Pierwszym modelem z nowej ery jest model RS III, który podobnie jak jego protoplasta korzysta z rozwiązań technicznych BMW. Ten nietypowy roadster z układem siedzeń 1+1 ma powstać w serii 30 egzemplarzy.
Jeszcze przed rozpoczęciemprodukcji seryjnej spółka Vermot AG sprzedała pięć egzemplarzy zapaleńcom z Monako, Australii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Szwajcarii. Kolejnych osiem egzemplarzy już zamówiono, a ze sprzedażą pozostałych 17 zapewne też nie będzie większych problemów, gdyż obecnie firma ma zarejestrowanych ponad 100 kolejnych zainteresowanych. Podstawowa cena tego pojazdu wynosi 487 tys. dolarów amerykańskich.
Veritas RS III zbudowany jest na karbonowo-kewlarowej ramie rurowej. Do napędu zastosowano dziesięciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 5,0 litra i mocy 373 kW (507 KM) przy 7750 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm przy 6100 obr./min. Do wyboru będzie sześciostopniowa przekładnia manualna lub siedmiostopniowa automatyczna z sekwencją.
Pojazd będzie mógł rozwijać maksymalną prędkość 347 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 sekundy. Roadster przygotowany do produkcji seryjnej ma długość 4680 mm, szerokość 2020 mm, wysokość 970 mm i rozstaw osi 2840 mm.Z tym silnikiem ma masę 1080 kg.
Ceramiczne hamulce Brembo Racing mają średnicę 380 mm i sześć zacisków z przodu oraz 355 mm i cztery zaciski z tyłu. Z przodu zamontowano opony o rozmiarze 255/30 R22, a z tyłu 325/25 R22.
Pierwsiużytkownicy otrzymają RSIII w styczniu 2010 roku.