Według doniesień prasowych seryjna wersja sportowego konceptu „Vision Efficient Dynamics” ma być produkowana w fabryce w Lipsku. „Nie ma jeszcze oficjalnej decyzji, jednak wszystko wskazuje na tą lokalizację”, ujawnił pragnący zachować anonimowość przedstawiciel koncernu. Produkcja sportowego BMW z napędem hybrydowym ma się rozpocząć na przełomie 2013/2014 roku. Początkowe plany koncernu zakładają roczną produkcję na poziomie 1000 sztuk. Istotny przy wyborze lokalizacji był fakt, że Lipsk w razie zwiększonego popytu najszybciej ze wszystkich fabryk koncernu poradzi sobie z dopasowaniem mocy produkcyjnych. Teren fabryki daje również duże możliwości rozbudowy – z 208 hektarów zagospodarowano dopiero 50.

Szef BMW Norbert Reithofer w obecności kanclerz Angeli Merkel zapowiedział kilka dni temu budowę nowego obiektu na terenie fabryki w Lipsku, w którym powstawać będzie elektryczny Megacity-Vehicle (MCV).

W planach koncernu jest cała rodzina samochodów pod submarką BMW. Oprócz elektrycznego MCV (i jego licznych odmian), na szczycie palety modelowej znajdzie się właśnie Vision Efficient Dynamics - sportowa hybryda typu Plug-in napędzana dwoma silnikami elektrycznymi współpracującymi z trzycylindrowym turbodieslem. Ofertę uzupełnią mniejsze modele plasujące się poniżej kompaktowego MCV.

Zarząd BMW nie wybrał jeszcze nazwy nowej marki. Oficjalną decyzję władz koncernu poznamy w 2011 roku.