Nieprzerwanie od 1987 roku Gol jest najchętniej kupowanym nowym autem w Brazylii, a od 1998 roku także w Argentynie. Pierwszego Gola Volkswagen strzelił sobie w 1980 roku i od tego czasu na rynku pojawiło się ponad 5 milionów egzemplarzy tego modelu. W zeszłym roku zadebiutowała najnowsza, piąta generacja Gola i o tym, że to bardzo ważny model niech świadczy fakt, że na jego premierze był sam prezydent Brazylii. Wygląda więc na to, że Gol to dobro narodowe tego kraju.Gol numer pięć zbudowany jest na płycie podłogowej poprzedniego Polo, choć w jej konstrukcji można również znaleźć wiele elementów z najnowszej, piątej generacji tego modelu. Zaletą Gola jest atrakcyjne nadwozie – z przodu ten model przypomina nieco Tiguana, a z tyłu nowego Seata Ibizę. Nie mamy na to żadnych dowodów, ale wydaje nam się, że właśnie przez to podobieństwo do Tiguana, którego reklamuje Heidi Klum i Seal, Gol także przyciąga do siebie gwiazdy. Dlaczego? Reklamy Gola były kręcone w Los Angeles i wystąpili w nich Sylvester Stallone i Gisele Bündchen. Nie każde auto może się pochwalić taką karierą w show biznesie.Gol wyposażony jest w jeden z dwóch silników – słabszy 1,0 l produkuje 72, natomiast mocniejszy 1,6 l 102 KM. Obie jednostki dostępne są w wersji przystosowanej do spalania etanolu, co nie tylko obniża rachunki za paliwo, ale także daje dodatkową moc (odpowiednio – 76 i 104 KM) oraz poprawia osiągi (sprint do setki o około sekundę, a prędkość maksymalną o 2 km/h).
Volkswagen Gol – hit Ameryki Południowej
O ile Golf jest jednym z najpopularniejszych aut w Europie, o tyle Gol robi karierę w Ameryce Południowej.