Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen Golf wciąż europejskim liderem

Volkswagen Golf wciąż europejskim liderem

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

W lipcu 2010 roku w 27 krajach europejskich sprzedano 1,06 mln nowych samochodów, o 17,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku

Volkswagen Golf wciąż europejskim liderem
Auto Świat
Volkswagen Golf wciąż europejskim liderem

Taką sytuację już wcześniej awizowali analitycy rynku.

Pozycję lidera utrzymał Volkswagen Golf, którego tym razem sprzedaż w lipcu 2010 roku przekroczyła granicę 37 tys. egz. Na druga pozycję awansował VW Polo, który w nowym wydaniu robi rynkową karierę. Dobrze sprzedaje się też nowy Ford Fiesta.

Kolejne trzy pozycje zajmują samochody produkcji francuskiej – Renault Clio, Renault Mégane i Peugeot 207. Z pierwszej dziesiątki spadły Fiaty Panda i Punto, a dołączył Nissan Qashqai.

Wśród marek wciąż bez zmian, a dominacja Volkswagena jest zdecydowana. Niemiecki producent jako jedyny przekroczył granicę 100 tys. egzemplarzy, chociaż w porównaniu z lipcem 2009 roku stracił 12,9 proc.

Nowe samochody w Europie – sprzedaż w lipcu 2010 r.
Model7/20107/2009Zmiana [%]Udział w rynku
VOLKSWAGEN GOLF37 03249 655-25,4%3,48%
VOLKSWAGEN POLO30 11016 39283,7%2,83%
FORD FIESTA28 96640 256-28,0%2,72%
RENAULT CLIO23 45325 046-6,4%2,21%
RENAULT MÉGANE23 14420 04915,4%2,18%
PEUGEOT 20722 55833 145-31,9%2,12%
OPEL/VAUXHALL CORSA21 80230 414-28,3%2,05%
OPEL/VAUXHALL ASTRA21 27326 870-20,8%2,00%
NISSAN QASHQAI20 51018 36311,7%1,93%
FORD FOCUS19 76429 583-33,2%1,86%
Razem1 063 4551 287 560-17,4%100,00%

Wśród marek premiowych na czele znalazło się Audi, chociaż sprzedało o 10,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie minionego roku.

Wszyscy trzej wielcy konkurenci sprzedali po ok. 50 tys. egz., ale wzrost 1,4 proc. odnotowało tylko BMW.

Sprzedaż samochodów w Europie – kolejnosc marek w lipcu 2010 r.
KolejnośćMarka7/20107/2009Zmiana [%]Udział w rynku
1.VOLKSWAGEN120 420138 268-12,9%11,32%
2.RENAULT87 15694 368-7,6%8,20%
3.FORD85 019114 370-25,7%7,99%
4.PEUGEOT78 53293 063-15,6%7,38%
5.OPEL/VAUXHALL74 37698 161-24,2%6,99%
6.CITROËN66 32780 722-17,8%6,24%
7.FIAT62 40492 649-32,6%5,87%
8.AUDI50 79356 892-10,7%4,78%
9.MERCEDES-BENZ50 53251 118-1,1%4,75%
10.BMW50 42249 7021,4%4,74%
-Razem1 063 4551 287 560-17,4%100,00%

Najwięcej nowych samochodów kupują Niemcy, którzy jednak odnotowali o 30,2 proc. gorszy wynik niż w 2009 roku. Fakt ten należy tłumaczyć akcją złomowania, która wówczas znacznie zwiększyła sprzedaż.

Największy spadek sprzedaży odnotowała Grecja (-64,3 proc.), a największy wzrost sprzedaży Irlandia (+69 proc.).

Polska sklasyfikowana na dziesiątej pozycji z wynikiem gorszym tylko o 1,3 proc.

Sprzedaż nowych samochodów w krajach europejskich – lipiec 2010 r.
KolejnośćMarka7/20107/2009Zmiana [%]Udział w rynku
1.NIEMCY237 428339 976-30,2%22,33%
2.FRANCJA169 944188 534-9,9%15,98%
3.ITÁLIE153 717207 514-25,9%14,45%
4.WIELKA BRYTANIA136 446157 149-13,2%12,83%
5.HISZPANIA82 656108 980-24,2%7,77%
6.BELGIA39 30935 9069,5%3,70%
7.HOLANDIA38 60733 32015,9%3,63%
8.AUSTRIA28 97732 694-11,4%2,72%
9.SZWAJCARIA27 51124 01214,6%2,59%
10.POLSKA24 48924 799-1,3%2,30%
11.PORTUGALIA24 14917 15040,8%2,27%
12.SZWECJA20 37514 55140,0%1,92%
13.GRACJA11 52732 261-64,3%1,08%
14.NORWEGIA11 5079 39422,5%1,08%
15.ČESKÁ REPUBLIKA11 38814 150-19,5%1,07%
16.DANIA8 5269 096-6,3%0,80%
17.FINLANDIA7 3096 8926,1%0,69%
18.IRLANDIA6 3333 74769,0%0,60%
19.SŁOWACJA5 64110 718-47,4%0,53%
20.SŁOWENIA5 1655 0831,6%0,49%
21.LUKSEMBURG4 4344 3172,7%0,42%
22.WĘGRY4 3933 71118,4%0,41%
23.CYPR1 1891 493-20,4%0,11%
24.ESTONIA89171424,8%0,08%
25.LITWA70956026,6%0,07%
26.ŁOTWA61345435,0%0,06%
27.ISLANDIA222385-42,3%0,02%
-RAZEM Europa1 063 4551 287 560-17,4%100,00%

Źródło: JATO

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków