Oczekuje się, iż do końca tego roku dojedzie do odpowiedniego porozumienia dwóch zainteresowanych stron. Przyniesie to korzyści obu zainteresowanym stronom. Suzuki dzieki temu otrzyma dostęp do technologii Volkswagena, a niemiecki koncern wzmocni swoją pozycję w Indiach i Azji.

Nieoficjalne źródła informują, że takie rozmowy rozpoczęły się już w ubiegłym miesiącu. Tydzień temu szef Volkswagena Martin Winterkorn powiedział, ze produkty rodziny Suzuki stanowiłyby dobre uzupełnienie oferty niemieckiego koncernu.

„Suzuki to dla nas ciekawy partner dzięki swoim możliwościom w segmencie małych aut,” powiedział Winterkorn.

Według nieoficjalnych źródeł Volkswagen jest zainteresowany 10 proc. udziałem w Suzuki lub stworzeniem z Japończykami nowego przedsiębiorstwa.

Suzuki od wielu lat współpracuje z innymi producentami. Amerykański koncern General Motors ma od 2006 roku 20 proc. udziałów, a efektem tej współpracy są kolejne etapy rozwojowe Suzuki z koreańskim GM-DAT. Do dzisiaj trwa partnerstwo z Oplem przy produkcji modeli mikro-MPV. Podobnie powstały modele Suzuki SX4 i Fiat Sedici. Od francuskich producentów Suzuki kupuje silniki wysokoprężne – w latach 1995-2005 ich dostawca był Peugeot, a obecnie jest to Renault.