mocy na tylną oś. W normalnych warunkach jazdy 90 proc. siły napędowej trafia na przód. Jednak system 4Motion nie jest oferowany ze wszystkimi silnikami - jedynie z 140-konnym dieslem oraz dwoma "benzynami": 2.0 FSI o mocy 150 KM oraz 3.2 V6 (250 KM). Mieliśmy okazję jeździć takim samochodem z silnikiem wysokoprężnym. Pierwsze odczucia? Szczególnie na śliskiej nawierzchni świetne wrażenie pozostawia trakcja pojazdu - koła zachowują się, jakby wgryzały się w podłoże.Przy normalnych nawierzchniach przy silniku TDI nie odczuwaliśmy żadnej utraty mocy. Dane fabryczne mówią jednak co innego. Passat 4Motion jest trochę wolniejszy - prędkość maksymalna wynosi 201 km/h (normalna wersja 206 km/h), a "setka" osiągana jest o 4 s później. Średnie spalanie wzrosło o 0,5 l.