Zmiany zostaną przeprowadzone w rekordowym tempie. W ciągu kilku następnych miesięcy błogosławieństwo otrzymają następujące nowe wersje: - Cross Golf (2006 r.),- Golf Variant (2007 r.),- Golf SUV (2007 r.),- Golf po face liftingu (2007 r.),- Golf Coupé/Scirocco (od 2008 r.).Ostatnia z wersji nadwoziowych to dzieło stylisty VW Murata Günaka (dawniej Mercedes), ale rosnąca linia okna za środkowym słupkiem i lekko opadająca linia dachu to "pozostałości" po pierwszej generacji auta projektu Giugiaro. Cała technika Scirocco ma być taka sama jak w kolejnej generacji Golfa, która na rynku pojawi się w 2008 roku. Wtedy właśnie duma VW zostanie na nowo zdefiniowana i spozycjonowana na rynku. Oczywiście za takim posunięciem kryje się czysta ekonomia. Dzięki temu VW przewiduje zaoszczędzić na aucie od 500 do 1250 euro. Także klienci będą mieli z tego profity - sportowa wersja Golfa ma być droższa od klasycznej odmiany o około 2 tys. euro. W zamian otrzymamy indywidualny design, utwardzone zawieszenie oraz wnętrze ze sportowymi dodatkami. Nie znajdziemy tam również takich atrakcji jakwysuwany przy większych prędkościach spoiler. Lista opcji ma być taka sama jak w Golfie. Paleta silników od 140 do 200 KMPoczątkowo w ofercie będą tylko 4 jednostki napędowe:- 1.4 TSI, 140 KM,- 1.4 TSI, 170 KM,- 2.0 TFSI, 200 KM,- 2.0 TDI, 170 KM.Dopiero w 2009 roku spodziewany jest silnik VR6 (albo 3.2/250 KM, albo 3.6/280 KM), który otrzyma bezpośredni wtrysk paliwa FSI. Nieprzesądzone są natomiast losy R20 z 2--litrowym silnikiem turbo (lub turbo plus kompresor) o mocy do 300 KM. Do przeniesienia napędu posłużą dwie skrzynie: 6-biegowa manualna oraz preselekcyjna DSG. Premiera concept caru zapowiadającego Scirocco odebędzie się w Genewie w 2007 roku.