Volkswagen Transporter - Nowocześniejszy, ładniejszy i bezpieczniejszy

Auto Świat
Nowe wersje Volkswagena Transportera, do których wprowadzono wiele udoskonaleń, są bezpieczniejsze, wygodniejsze, bardziej ekologiczne i oszczędne, lepiej przemyślane i bardziej wyjątkowe, niż kiedykolwiek przedtem. Nadwozie nowego Volkswagena Transportera odzwierciedla teraz nowe DNA designu Volkswagena. Widać to przede wszystkim w przedniej części samochodu. Ogromny postęp nastąpił również pod względem technicznym. Nowe, oszczędniejsze i niezwykle ciche silniki wysokoprężne posiadają teraz wtrysk Common Rail. Dzięki temu zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 1,9 litra na każde 100 km, a emisja CO2 spadłą o 52 g/km. Wszystkie silniki montowane w Volkswagenie Transporterze spełniają normę emisji spalin Euro5. Ponadto, po raz pierwszy na świecie, w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, przekładnia DSG. Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji, z którym pokonywanie bezdroży sprawia prawdziwą przyjemność. Na przełomie roku Volkswagen Samochody Użytkowe będzie oferował wersję 4Motion również z przekładnią DSG. Seryjny asystent ruszania pod górę, udoskonalony ESP, nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz opcjonalne systemy wspierające kierowcę zostały w znacznym stopniu zoptymalizowane. We wnętrzu znaleźć można nowe zegary, kierownice, systemy nawigacji, tapicerki oraz inne elementy, które jeszcze bardziej poprawiają ergonomię. Z nowymi czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi z wtryskiem Common Rail Volkswagen Transporter, pod względem ekonomicznym i ekologicznym wytycza nowe standardy. W ofercie są jednostki TDI (1.968 cm3) o mocy 84 KM, 102 KM, 140 KM i 180 KM. W wersjach do 140 KM siłę ciągu gwarantuje turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. W najmocniejszej wersji 180 KM Volkswagen zastosował regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo. Nową generację Volkswagena Transportera poznamy między innymi po całkowicie zmodyfikowanym przodzie, którego czyste, poziome linie czynią stylistykę tych modeli ponadczasową. Poprzeczne listwy w osłonie chłodnicy są czarne. W przypadku Volkswagena Transportera (w wersjach furgon, kombi, skrzyniowy), Caravelle Trendline i California Beach są one matowe. W Caravelle Comfortline, Multivan (jako van rodzinny i biznesowy) i California Comfortline (kamper) listwy te są błyszczące i posiadają chromowany pasek. Górny z tych pasków jest przedłużony aż do reflektorów, które również otrzymały nowy kształt. Sylwetkę aktualnych modeli charakteryzują nowe 17- i 18-calowe koła ze stopu metali lekkich oraz udoskonalone pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. Ponadto, jako nowość w tym segmencie, modele te zostały po raz pierwszy wyposażone w układ wspierający kierowcę przy zmianie pasa ruchu. Tak jak w Touaregu, diody w lusterkach zewnętrznych ostrzegają kierowcę, jeżeli w tzw. martwym polu znajdzie się inny pojazd. Wnętrze nowego Volkswagena Transportera zostało również zmodyfikowane. Zegary są podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model wyposażony jest w nową generację wskaźnika optymalnego biegu. Jednocześnie zaktualizowano ofertę systemów radiowych i nawigacyjnych. Najbardziej rozbudowany system RNS 510 posiada ekran dotykowy i nawigację z twardym dyskiem. Dodatkowo w wielu wersjach rozszerzono wyposażenie seryjne. Zauważymy to zwłaszcza w Multivanie Startline: ta wersja różni od poprzednika między innymi pełną tapicerką oraz poduszkami bocznymi i chroniącymi głowę dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Zderzaki, seryjnie lakierowane w kolorze nadwozia, podkreślają przynależność do nowej rodziny Multivanów.

Katalog Samochodów Auto Świat