Detlef Wittig, odchodzący na emeryturę szef spółki Škoda Auto, powiedział w wywiadzie dla czeskiego magazynu Svět motorů: Mały samochód zbudujemy na platformie konceptu Up!, która jest mniejsza niż u Fabii. I wydaje się, że auto nie powstanie wyłącznie w wersji 3-drzwiowego hatchbacku. Na salonie samochodowym w Tokio VW zaprezentuje kolejną odmianę, tym razem mały hatchback otrzyma pięcioro drzwi. Kilka tygodni później podczas Los Angeles Auto Show zaprezentuje się także wersja hybrydowa.
Podobnie jak wersja koncepcyjna, także seryjny samochód otrzyma silnik z tyłu, napęd na tylną oś i miejsce dla czterech pasażerów. Powód powstania nowych wersji jest prozaiczny, Wolfsburg planuje w koordynacji z szefostwem Ingolstadt i Mladej Boleslavi, uatrakcyjnić ofertę małych modeli marek VW, Škoda i Audi. Audi A1 w wersji hybrydowej ma być magnesem ekspozycji firmy spod znaku czterech pierścieni podczas salonu samochodowego w Tokio.