Szef niemieckiego koncernu – Martin Winterkom, powiedział, że hybrydy plug-in z możliwością doładowania baterii z normalnego gniazdka najlepiej odpowiadają oczekiwaniom klientów, łącząc duży zasięg i osiągi silnika spalinowego z elektryczną, bezemisyjną jazdą na krótkich dystansach.

W Wiedniu Volkswagen zaprezentował również dwa nowe silniki, które trafiąwkrótce do oferty. Pierwszy to benzynowy 1.4 TSI o mocy 160 KM, mogący być również zasilany etanolem E85. W Passacie w wersji sedan z 7-stopniową przekładnią DSG spalanie ma wynosić 8,8 l/100 km. Motor trafi pod maskę Passata i Passata CC początkowo w Szwecji i Finlandii, gdzie paliwo E85 jest szeroko dostępne.

Drugim nowym motorem jest 140-konny turbodiesel 2.0 TDI drugiej generacji znany z Europy, który będzie napędzał Passata produkowanego w Chattanooga na rynek amerykański. W Stanach Zjednoczonych silniki Diesla nie są jeszcze tak popularne i koncern z Wolfsburga widzi w nich duży potencjał.