„Jesteśmy w pełni zdecydowani obniżać zużycie paliwa naszych konwencjonalnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Zarazem będziemy obniżać emisje CO2 wszystkich naszych modeli,” mówi Magnus Jonsson, senior vice president ds. badań i rozwoju spółki Volvo Cars.
Na rok 2008 Volvo zaprezentuje nową wersję modelu C30, która napędzana będzie turbodieslem o pojemności 1,6 l i mocy 77 kW (105 KM), który według producenta spala mniej niż 4,5 l/100 km. Specjalistom w Volvo udało się obniżyć zużycie z pierwotnych 4,9 l/100 km o 0,4 l, zaś emisje CO2 zmalały z 129 do 120 g/km.
Obniżenie zużycia paliwa osiągnięto przez udoskonalenia na czterech głównych poziomach. Poprawiono aerodynamikę auta - doszło do zmniejszenia prześwitu, z tyłu zamontowano nowy spojler i zderzak, podwozie auta obudowano, zoptymalizowano układ chłodzenia i zmieniono aerodynamikę 16-calowych kół. Zmniejszono także opór toczny nowych opon. Trzecim poziomem była zmiana zestopniowania trzeciego, czwartego i piątego biegu. Czwartym elementem zmniejszającym zużycie paliwa jest zmienione wspomaganie kierownicy.
Na początek roku 2008 Volvo przygotowuje prezentację nowej skrzyni biegów o nazwie Powershift. Przekładnia ma pozwolić na 8-procentową oszczędność paliwa w porównaniu do obecnych automatów. Dostępna będzie dla modeli C30, S40 i V50 w połączeniu z 2-litrowym turbodieslem. Volvo twierdzi, że Powershift to nic innego jak dwie manualne skrzynie biegów, które pracują równolegle i są sterowane oddzielnymi sprzęgłami.