Chińska spółka zapłaciła 1,3 mld dolarów gotówką, a więc mniej niż oczekiwanych 1,8 mln dolarów. Ford oczekuje jeszcze od Geesy w tym roku kolejnej wpłaty, o której zapadną decyzje w późniejszym terminie.

Ta transakcja jest największych chińskim przedsięwzięciem związanym z przejęciem zagranicznego producenta samochodów.

Dla Geely oznacza to umocnienie image marki. Specjaliści oczekują, iż już wkrótce chiński producent zyska rentowność szwedzkiego przedsiębiorstwa, które w 2009 roku wyprodukowało 334 tys. samochodów i odnotowało stratę 653 mln dolarów.

Geely zamierza zainwestować 900 mln dolarów, ale jak podkreślono, Volvo Cars pozostanie nadal samodzielną marką.

Warto przypomnieć, iż w 1999 roku Ford kupił Volvo Cars za 6,5 mld dolarów, ale ze względu na kryzys musiał odsprzedać podobnie jak marki: Aston Martin, Jaguar i Land Rover. Obecnie koncentruje się na markach Ford, Lincoln i Mercury.