Pięciocylindrowy, 2,5-litrowy silnik Flexifuel 2.5FT posiada moc 231 KM (170 kW) i moment obrotowy wynoszący 340 Nm. Dodatkowo eksperci Volvo zdołali obniżyć zużycie paliwa w silniku o 5-6 procent w zależności od rodzaju zainstalowanej skrzyni biegów.

- Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym wprowadzonym w naszych silnikach możemy zaoferować klientom zainteresowanym większymi modelami samochodów atrakcyjne połączenie zwiększonego komfortu jazdy oraz dbałości o środowisko naturalne. Niewielu naszych konkurentów może pochwalić się tak szeroką ofertą ekologicznych modeli samochodów. Nowe wersje silnika 2.5FT są szczególnie atrakcyjne dla klientów kupujących samochody firmowe. Ponieważ wyższy moment obrotowy znacząco podnosi siłę napędową silnika, własności jezdne modeli Volvo S80 i Volvo V70 uległy zdecydowanej poprawie. Jednocześnie silnik ten jest znacznie bardziej oszczędny. Największy spadek zużycia paliwa zaobserwujemy na długich dystansach, szosach i autostradach - mówi Magnus Jonsson, starszy wiceprezes ds. rozwoju produktu w firmie Volvo Cars.

Dostępny od czerwca

Nowa wersja silnika 2.5FT będzie dostępna od czerwca 2009 w modelach Volvo S80 i Volvo V70. W przypadku obu wersji do wyboru jest automatyczna lub ręczna skrzynia biegów. Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) w nowej wersji 2.5FT wynosi 8,8 l/100 km (V70) i 8,6 l/100 km (S80) z zainstalowaną ręczną skrzynią biegów oraz 9,7 l/100 km (V70) i 9.6 l/100 km (S80) ze skrzynią automatyczną.

Wyniki te są ok. 5 procent lepsze w przypadku wersji z ręczną skrzynią biegów oraz niemal 6 procent lepsze w przypadku skrzyni automatycznej. Gdy pojazd napędzany jest paliwem E85, zużycie wzrasta o ok. 30 procent, ponieważ bioetanol jest paliwem mniej kalorycznym. Na wyniki te wpływ mają rozmaite czynniki, takie jak styl jazdy, temperatura otoczenia i różnice w specyfikacji paliwa.

Wyższe ciśnienie doładowania i niższe obroty

Zwiększenie momentu obrotowego i mocy silnika 2.5FT stało się możliwe dzięki zastosowaniu nowego oprogramowania podnoszącego ciśnienie układu turbodoładowania. Dzięki obniżeniu obrotów silnika w określonych warunkach jazdy zdołano również poprawić oszczędność paliwa.

W samochodach wyposażonych w skrzynię ręczną efekt ten osiągnięto wprowadzając „dłuższą” skrzynię biegów, tzn. zwiększając odległość pomiędzy pierwszy i szóstym biegiem. W ten sposób piąty bieg posiada teraz takie samo przełożenie, co wcześniejszy bieg szósty, natomiast „szóstka” to czysty nadbieg. W wersji automatycznej natomiast zużycie paliwa zmniejszono dzięki zastosowaniu nowego programu zmiany biegów, który umożliwia wcześniejszą zmianę biegu na wyższy przy niższych obrotach silnika.

Jedna z najszerszych ofert modeli E85

Firma Volvo Cars posiada jedną z najszerszych ofert modeli Flexifuel na rynku motoryzacyjnym. –można wybrać można jeden z trzech silników E85. Poza silnikiem 2.5FT z turbodoładowaniem, zarówno model Volvo V70, jak i S80 są dostępne w wersji z czterocylindrowym, 2-litrowym silnikiem Flexifuel (2.0F) o mocy 145 KM (107 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 185 Nm.

Zużycie paliwa (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 8,6 l / 100 km (V70 2.0F) i 8,3 l / 100 km (S80 2.0F).

Wersje Flexifuel modeli Volvo S40, V50 i C30 wyposażone są w czterocylindrowy, 1,8-litrowy silnik (1.8F) o mocy 125 KM (92 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 165 Nm. Zużycie paliwa w tych modelach (UE, cykl mieszany, benzyna) wynosi 7,3 l / 100 km (C30 1.8F) i 7,4 l / 100 km (S40 1.8F i V50 1.8F).