System ReCharge Concept zaprojektowano w centrum Volvo Monitoring and Concept Center (VMCC), ośrodku badawczym Volvo Car Corporation mieszczącym się w miejscowości Camarillo w Kalifornii.{player}1189497355218.flv{/player}Dzięki znakomitemu zasięgowi akumulatora, system Volvo ReCharge Concept jest wyjątkowo przyjazny dla portfeli właścicieli aut.Oczekuje się, że podczas jazdy wyłącznie na akumulatorze koszty eksploatacyjne samochodu będą o około 80 procent niższe niż w porównywalnym samochodzie z silnikiem benzynowym. Po przekroczeniu limitu 100 km poziom zużycia paliwa waha się od 0 do 5,5 litra na 100 km, w zależności od odległości pokonanej na silniku.Silnik elektryczny na każdym koleSystem Volvo ReCharge Concept łączy w sobie szereg najnowszych innowacyjnych rozwiązań technologicznych tworząc układ zwany "hybrydowym układem szeregowym" (series hybrid), w którym brak jest mechanicznego połączenia pomiędzy silnikiem spalinowym a kołami pojazdu.- Akumulatory znajdujące się w bagażniku wykonane są w technologii litowo-polimerową. Okres eksploatacji akumulatorów jest dłuższy niż samego samochodu.- Cztery silniki elektryczne, po jednym na każdym kole, dają niezależny napęd.- Czterocylindrowy silnik Flexifuel o pojemności 1,6 litra napędza nowoczesny generator, który w wydajny sposób zasila elektryczne silniki kół po wyczerpaniu akumulatora.Samochód elektryczny z rezerwowym silnikiem spalinowymVolvo ReCharge Concept jest to elektryczny samochód z akumulatorem, wyposażony w wydajny generator, tzw. pomocniczą jednostkę energetyczną (ang. Auxiliary Power Unit - APU), która zaczyna działać w momencie, kiedy niski stan naładowania akumulatora nie pozwala na uzyskanie odpowiedniej wydajności potrzebnej do jazdy.Układ APU służy do doprowadzenia energii elektrycznej do poszczególnych silników umieszczonych na wszystkich kołach. Silnik spalinowy służy wyłącznie do zasilania jednostki APU i funkcjonuje w sposób optymalny pod względem emisji spalin i CO2. Jednostka APU posiada moc wystarczającą do zaopatrzenia dużego domu w prąd elektryczny. Teoretycznie właściciel samochodu wyposażonego w jednostkę ma do dyspozycji swój własny generator prądu na wypadek przerwy w dostawie mocy.Kierowca wybiera źródło zasilaniaSilnik spalinowy jest uruchamiany automatycznie po zużyciu 70 procent mocy akumulatora. Jednakże kierowca może również ręcznie uruchomić czterocylindrowy silnik Flexifuel za pomocą przycisku na desce rozdzielczej. Dzięki temu kierowca może uruchomić silnik wcześniej w celu zmaksymalizowania stopnia naładowania akumulatora, na przykład podczas jazdy autostradą, co pozwoli mu zaoszczędzić energię na przejazd przez najbliższe miasto.Specjalnie zaprojektowane silniki elektrycznePodstawowe zespoły elektryczne demonstracyjnego modelu ReCharge Concept, czyli generator jednostki APU oraz silniki kół, zostały stworzone we współpracy z brytyjską firmą PML Flightlink specjalizującą się w technologiach elektromagnetycznych. Dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego na każdym kole osiągnięto optymalne rozłożenie ciężaru oraz optymalną wydajność mechaniczną i przyczepność. Zmniejszono również tarcie w mechanicznych przekładniach. Ponieważ samochód ten nie posiada klasycznej skrzyni biegów spotykanej w zwykłych autach, nie posiada on dźwigni zmiany biegów.Aby zmaksymalizować korzyści dla środowiska naturalnego, Volvo ReCharge Concept jest wyposażony w opony o niskim współczynniku oporu toczenia, stworzone przez firmę Michelin. Zostały one zaprojektowane specjalnie na potrzeby tego pojazdu.Ponadto samochód ten posiada napęd na cztery koła w dosłownym tego słowa znaczeniu - każde koło jest napędzane indywidualnie. Energia generowana podczas hamowania przekazywana jest do akumulatorów. W ostatecznej wersji systemu tradycyjny układ hamowania zostanie zastąpiony hamulcami elektrycznymi.W celu zapewnienia niezawodności systemu napędowego oraz układu hamowania sygnały odbierane od kierowcy są wprowadzane do poczwórnego elektronicznego systemu sterowania.{player}1189497355228.flv{/player}Ekologiczne rozwiązania dla osób poruszających się w ruchu miejskimVolvo ReCharge Concept jest szczególnie przystosowany do potrzeb kierowców pokonujących codziennie średnie dystanse. Na przykład, osoba, która jeżdżąc codziennie do pracy ma do pokonania mniej niż 100 km, może przebyć całą odległość na napędzie elektrycznym nie zużywając paliwa. Nawet kierowcy, którzy przejeżdżają więcej niż wynosi zasięg akumulatora docenią korzyści płynące z systemu ReCharge Concept. Podczas jazdy na odcinku 150 km przy w pełni naładowanym akumulatorze, samochód będzie wymagał mniej niż 2,8 litra paliwa, co daje wynik 1,9 l/100km.źródło: Volvo
Volvo ReCharge Concept
Pojedyncze ładowanie pozwala przejechać około 100 km na samym akumulatorze, a po wyładowaniu akumulatora samochód napędzany jest czterocylindrowym silnikiem Flexifuel, który jednocześnie ładuje akumulator.System Volvo ReCharge Concept zadebiutuje w specjalnym modelu Volvo C30 prezentowanym na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.