Ostatnie Volvo S60 zjechało z linii produkcyjnej o godzinie 4:15 nad ranem. Wspomniany samochód był w kolorze Sapphire Black, pod maską zamontowany był benzynowy silnik pięciocylindrowy, a miejscem docelowym tego egzemplarza była odległa Tajlandia.
Od roku 2000 powstało w belgijskim zakładzie szwedzkiej marki prawie sześćset tysięcy pojazdów. Seria S60 była najdłużej produkowanym modelem w tym zakładzie. Najlepszych liczb produkcyjnych tego modelu udało się osiągnąć w roku 2001, kiedy powstało 108 906 egzemplarzy. Granicę stu tysięcy udało się przekroczyć jeszcze w następnym roku, po czym produkcja stopniowo malała aż do 25 436 sztuk w zeszłym roku. W tym roku wyprodukowano ostatnią serię 6 205 egzemplarzy.
Rolę, jaką odegrało pierwsze Volvo S60, docenił obecny dyrektor Volvo Cars Gent Derek Jessiman: S60 było dla naszego zakładu bardzo ważnym modelem. Teraz musimy się jednak skupić na wprowadzeniu do produkcji nowej generacji. Drugie wcielenie S60 znane jest na razie w formie koncepcyjnej, która przedstawiła się w styczniu podczas targów w Detroit. Pierwsze egzemplarze wersji seryjnej trafią do salonów sprzedaży dopiero w przyszłym roku. Przygotowania do produkcji rozpoczęto jednak już teraz.
W dzisiejszych czasach niezwykle długo produkowane Volvo S60 w swojej karierze zostało laureatem licznych nagród i plebiscytów. Auto docenione zostało np. w Estonii czy USA. W rodzimej Szwecji otrzymało w roku 2001 Utmärkt Svensk Form, czyli nagrodę za najlepszy szwedzki design. We Włoszech również auto się spodobało, o czym świadczy nagroda L'Automobile piu Bella del Mondo przyznana w roku 2000, czyli najpiękniejszy samochód świata, co od Włochów jest wyjątkowym wyróżnieniem.