Ten samochód jest adresowany do tych, którzy poszukują większej przestrzeni w aucie, ale nie chcą rezygnować z typowych dla Volvo cech: dynamiki, sportowości czy niepowtarzalnego designu - głosi oficjalny komunikat firmy. No tak, jakże mogłoby być inaczej... W końcu według terminologii Volvo V60 to sports wagon, a do przewożenia naprawdę dużych rzeczy firma ma w ofercie np. V70. Ten samochód ma być bardziej wyrazem statusu społecznego posiadacza niż zwykłym kombi. Lifestyle przede wszystkim?
Celem działu projektowego Volvo było stworzenie auta, które jak najbardziej przypominałoby coupe. Bagażnik V60 przy normalnym położeniu siedzeń ma 430 l - już po tym parametrze widać, że osiągnięcie jak największej przestrzeni bagażowej nie było priorytetem konstruktorów przy tworzeniu nowego Volvo. I to wszystko przy długości nadwozia 4,63 m. Nie zmienia to faktu, że Szwedzi robili co mogli, by V60 było jak najbardziej funkcjonalne: tylna kanapa jest dzielona w proporcji 40:20:40, a oparcie fotele pasażera siedzącego z przodu całkowicie składane. Po złożeniu kanapy uzyskujemy oczywiście płaską powierzchnię.
Chcesz zobaczyć jak nowe Volvo V60 prezentuje się w ruchu? Kliknij tutaj!<<<W wyposażeniu V60 znajdziemy wszystkie te systemy, z których szwedzka marka słynie, a więc aktywne zawieszenie FOUR-C czy dynamiczna kontrola trakcji DSTC. Nowością w sports wagonie będzie wyostrzający sportowe zmysły auta system ASC (Advenced Stability Control), który, dzięki nowym czujnikom przechyłu, rozpoznaje także niebezpieczne sytuacje zanim zacznie działać ESP oraz ciągle nowe (choć znane z sedana S60) urządzenie do rozpoznawania pieszych na drodze - system potrafi samodzielnie zatrzymać auto, jeśli prędkość nie przekracza 35 km/h. Miłym dodatkiem dla rodzin z dziećmi są też w pełni zintegrowane z tylną kanapą foteliki dla maluchów.
Pod względem dostępnych silników V60 ma identyczną paletę jak S60, czyli 5 jednostek benzynowych o mocy od 150 do 304 KM oraz 3 diesle (115-205 KM). Na życzenie auto może być wyposażone w napęd AWD (4x4) i preselekcyjną, dwusprzęgłową skrzynię Powershift.
Volvo chce sprzedawać ok. 50 tys. sztuk modelu S60/V60 rocznie, z czego aż 90-procentowy udział ma mieć kombi. Oficjalna premiera auta będzie miała miejsce podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu. Pierwsze auta trafią do klientów w Europie Zachodniej jesienią 2010 roku. W Polsce nowe V60 pojawi się najprawdopodobniej na początku 2011 roku. S60 kosztuje od 119 900 zł. Podejrzewamy, że kombi V60 będzie ok. 6-7 tys. droższe.