W tegorocznej edycji respondenci odpowiadali na 39 pytań podzielonych na 4 bloki tematyczne: dane ogólne, szczegółowa ocena pojazdu, problemy techniczne, jakość usług ubezpieczycieli. W sumie zebrano 21 tysięcy wypełnionych ankiet, w których respondenci ocenili ponad 500 samochodów. Z zebranych danych utworzono ranking najlepiej postrzeganych samochodów w Polsce – TOP50 oraz ranking 20 najpopularniejszych marek samochodowych.

W rankingu najpopularniejszych marek samochodowych Volvo zajęło drugie miejsce, a w rankingu najlepiej postrzeganych samochodów - TOP50, na 7 miejscu znalazło się Volvo S40/V40 (produkowane w latach 1995-2003). Samochód został doceniony w takich kategoriach jak: jakość wykończenia wnętrza, jakość pracy podstawowych podzespołów auta oraz napęd samochodu, w których zajął wysokie miejsca, odpowiednio – trzecie, piąte i szóste.

Volvo w czołówce najpopularniejszych marek w Narodowym Auto Teście Foto: Auto Świat
Volvo w czołówce najpopularniejszych marek w Narodowym Auto Teście

W segmencie D i E – samochodów klasy średniej, Volvo S40/V40 zajęło 5 miejsce.

W rankingach szczegółowych Volvo S40/V40 uplasowało się na następujących pozycjach:

- 13 miejsce w kategorii niezawodność;

- 6 miejsce w kategorii silnik;

- 10 miejsce w kategorii wnętrze;

- 13 miejsce w kategorii układ jezdny.

Narodowy Auto Test Auto Świat to także ocena obsługi posprzedażnej, a w tym m.in. wykonywanych napraw w ASO. Jeśli chodzi o ocenę warsztatów samochodowych Volvo zajęło 3 miejsce w rankingu fachowości wykonywanych napraw w ASO oraz 1 miejsce w zestawieniu estetyki serwisów i kultury obsługi. W pierwszym z rankingów Volvo zanotowało awans o jedną pozycję, a w drugim umocniło się na swojej pierwszej pozycji i wyprzedza markę z drugiego miejsca już o prawie 2 punkty.

- Zadowolenie i pozytywne postrzeganie naszej marki wyrażone przez respondentów NAT, daje powody do satysfakcji. Nasze 2 miejsce w ogólnym rankingu popularności oraz 7 miejsce Volvo S40/V40 pokazuje, że nasze samochody spełniają oczekiwania, które mają wobec nich nasi klienci. Dziękujemy wszystkim za wszystkie opinie nt. samochodów Volvo, osiągnięty rezultat to dla nas prawdziwy powód do dumy – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.