W odróżnieniu od Scirocco R, Golf nie będzie bazował na standardowym przeniesieniu napędu na przednią oś. W samochodzie zostanie zastosowany hydrauliczny system napędu na cztery koła.
6-biegowa manualna skrzynia biegów będzie dostępna w standardzie, ale w opcji dostępny będzie także dwusprzęgłowy automat DSG.
Auto wyposażone w skrzynię DSG ma się rozpędzać do 100 km/h w 5,5 s., a jego prędkość maksymalne będzie ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Poza utwardzonym i obniżonym zawieszeniem Golf R otrzyma także wydajniejszy system hamulcowy. Z zewnątrz dostrzeżemy jedynie subtelne zmiany, które jednak dla wprawnego oka okażą się dość oczywiste. Przydymione reflektory, zmienione lusterka zewnętrzne, dyfuzor z wbudowanymi dwoma końcówkami układu wydechowego oraz 5-ramienne aluminiowe felgi.
We wnętrzu samochodu pojawiły się sportowe kubełkowe fotele oraz sportowa kierownica spłaszczona u dołu.
Nowy Golf ma być dostępny w sprzedaży na europejskich rynkach pod koniec roku.
źródło: Carscoop