- system elektronicznej kontroli amortyzacji znany z najnowszego Passata CC;
- system wspomagający utrzymanie właściwego pasa ruchu, w przyszłości z dodatkową funkcją ingerowania w układ kierowniczy, która pozwoli uniknąć zderzenia z innym pojazdem w momencie niezamierzonego wjechania na niewłaściwy pas ruchu;
- aktywne reflektory z funkcją doświetlania zakrętów;
- elektroniczny tempomat z czujnikiem laserowym pozwalającym utrzymać stałą, bezpieczną odległość od auta poprzedzającego;
- Parkassistent II z zestawem czujników i kamer ułatwiającym parkowanie nawet w ciasnych miejscach;
- bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika;
- nowy system nawigacyjny z DVD, odtwarzaczem MP3, większym, kolorowym monitorem i tylną kamerą włączającą się podczas cofania;
- system Start-Stop wyłączający automatycznie silnik w momencie zatrzymania się np. na światłach i uruchamiający go ponownie po wciśnięciu pedału gazu;
- nowa, dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia DSG z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń;
- pakiet stylizacyjny GTD dla topowych wersji z silnikami wysokoprężnymi.
- 1.4/80 KM, który latem 2009 r. zostanie zastąpiony silnikiem 1.2 TSI o mocy 86 KM;
- 1.6 102 KM, który również latem zostanie wycofany, a zamiast niego VW wprowadzi jednostkę 1.2 TSI/105 KM;
- 1.4 TSI/140 KM;
- 2.0 TSI/200 KM w sportowej wersji GTI.
- 1.6 TDI CR 90/105 KM;
- 2.0 TDI CR (Common Rail) 110 KM
- 2.0 TDI CR 140 KM;
- 2.0 TDI CR 170 KM.
Ekologiczne wersje BlueMotion wykorzystają silnik benzynowy 1.2 TSI/105 KM lub diesla o mocy 105-110 KM. Do topowych wersji zamiast silnika VR6 prawdopodobnie trafi 2-litrowa jednostka TSI lub 2,5-litrowa, 5-cylindrowa (z Audi), obydwie o mocy 272 KM. Jak widać, oferta nowej generacji Golfa powinna zadowolić różne gusta. Prognozowana cena wyjściowa to ok. 16 tys. euro.
Galeria zdjęć
VW Golf VI - Lider niezmienny
VW Golf VI - Lider niezmienny
VW Golf VI - Lider niezmienny
VW Golf VI - Lider niezmienny
VW Golf VI - Lider niezmienny
VW Golf VI - Lider niezmienny
VW Golf VI - Lider niezmienny