Ponadto na odcinkach o ograniczonej widoczności zastosowano tu po raz pierwszy w Polsce antypoślizgową warstwę nawierzchni o bardzo wysokim współczynniku szorstkości. W skład inwestycji, oprócz drogi ekspresowej długości 14,1 km, weszły: 2 kładki dla pieszych, 2 przejścia dla zwierząt i 7 wiaduktów drogowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyremontowała także wiadukt nad linią kolejową i zbudowała 9-kilometrową sieć dróg serwisowych. Dogodne połączenie z terenami zurbanizowanymi zapewnią dwupoziomowe węzły drogowe: Koninko, Gądki, Borówiec, Kórnik Płn, Kórnik Płd. Przebudowana droga S11 ma dwie jezdnie o szerokości dziesięciu metrów. Każda jezdnia została wyposażona w dwa pasy ruchu o szerokości 3,5m wraz z opaskami (0,5 m.) i poboczem umocnionym (2,5 m.). Wykonawcą rozbudowy drogi było konsorcjum firm pod kierunkiem SKANSKA S.A.
W Wielkopolsce oddano nowy odcinek drogi ekspresowej S11
Drogę krajową nr 11 w Wielkopolsce dostosowano do parametrów drogi ekspresowej przy użyciu nowoczesnych technologii drogowych. W celu poprawy bezpieczeństwa ruchu zastosowano tutaj także zaawansowane technicznie znaki zmiennej treści, które umieszczone zostały nad jezdniami i automatycznie powiadamiają kierowców o zmieniających się warunkach ruchu, jak: mokra i śliska nawierzchnia, ograniczona widoczność czy ograniczona prędkość.