Zmiany technologiczne zapowiadał już artykuł Zdjęcia szpiegowskie: nowa skrzynia biegów i facelifting dla Jaguara XK/XKR, ale na razie chodzi o mniej radykalne modyfikacje.
Pewne są zmiany w stylistyce pojazdu. Jaguar XK pozbawiono archaicznej anteny prętowej, zamiast której zamontowano antenę zintegrowaną w spojlerze. Wewnątrz pojawiły się nowe aluminiowe i drewniane panele ozdobne i chromowane pierścienie zegarów na desce rozdzielczej.
Wersja topowa XKR otrzyma w standardzie 20-calowe koła Senta, podgrzewaną przednią szybę, elitarny zestaw audio i pedały z polerowanego aluminium. Silnik nie poddano żadnym zmianom, pod maską nadal pracuje doładowana jednostka V8 o pojemności 4,2 l oferująca 306 kW (416 KM) i 560 Nm. Ważący 1665 kgJaguar XKR przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 s.
Facelifting Jaguara X-Type ogranicza się do drobnych zabiegów kosmetycznych. Grill otrzyma nową siatkę, a we wnętrzu pojawią się nowe odcienie tapicerki. Jednostki napędowe pozostają takie same – 4-cylindrowe turbodiesle 2,0 i 2,2 l oraz 6-cylindrowe silniki benzynowe 2,5 i 3,0 l.
Odmłodzone modele dostępne będą od roku modelowego 2008.