Na pierwszy rzut oka samochód nieznacznie odróżnia się od dotychczasowego modelu. Nowe Audi A4 (wewnątrzzakładowa nazwa B8) wygląda jak ewolucja poprzedniej generacji (B7). Na drugi rzut oka zmiany są jednak zauważalne.

Najważniejszą zmianą jest zwiększenie rozmiarów. Nowe A4 urosło na długość o 110 mm do 4700 mm, szerokość zwiększyła się do 1830 mm. Dzięki modyfikacjom w konstrukcji, gdzie miejscem zamieniły się sprzęgło z dyferencjałem, możliwe było wydłużenie rozstawu osi o 154 mm. Tym samym udało się uzyskać 36 mm na nogi podróżujących z tyłu. Rozstaw osi nowego Audi A4 wynosi 2808 mm, czyli o pięć centymetrów więcej od konkurencyjnych modeli BMW serii 3 oraz Mercedes-Benz klasy C, a prawie o osiem centymetrów więcej od Lexusa IS.

Silniki wysokoprężne i benzynowe dla Audi A4 będą prawie te same jak pod maską coupe A5, w niektórych wypadkach będą jednak dostępne z niższą lub obniżoną mocą.

Na rynki europejskie nowe Audi A4 trafi w przeciągu grudnia, u dealerów w USA i na innych rynkach nowy model zadebiutuje na początku przyszłego roku.

Zobacz także: IAA Frankfurt 2007: Nowe Audi A4 z nowym silnikiem TDI (oficjalne informacje i zdjęcia)