Logo
WiadomościAktualnościWielki test salonów samochodowych: W tych salonach obsługują perfekcyjnie

Wielki test salonów samochodowych: W tych salonach obsługują perfekcyjnie

Dilerzy narzekają, że sprzedaż nowych samochodów idzie słabo. Wiadomo – kryzys. W tej sytuacji można by pomyśleć, że każdy klient, jaki pojawia się w salonie i zamierza kupić auto, będzie traktowany jak król. Uśmiechnięci sprzedawcy będą go wprost zasypywać informacjami na temat samochodów, ich wyposażenia, zastosowanych rozwiązań, będą przekonywać, że kupno auta danej marki to najlepszy wybór, dadzą do zrozumienia, że można liczyć na rabat lub bonus w postaci dodatkowego wyposażenia lub zniżki w ubezpieczeniu. A jak już wszystko wyjaśnią i pokażą, to zaproszą klienta na jazdę próbną, żeby utwierdził się w swoim wyborze.

Wielki test salonów samochodowych: W tych salonach obsługują perfekcyjnie
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Wielki test salonów samochodowych: W tych salonach obsługują perfekcyjnie

Tak być powinno. A jak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiedzi udziela nasz Wielki Test Salonów, który przeprowadzamy już po raz szósty. Do testu wybraliśmy po 21 salonów 15 firm, które w ub. roku odnotowały największą sprzedaż na polskim rynku. W sumie przetestowaliśmy 315 salonów. Badanie trwało miesiąc, od połowy kwietnia do połowy maja br. Przeprowadziło je na terenie całego kraju 99 naszych specjalnych wysłanników, tzw. tajemniczych klientów.

W poprzednim numerze „Auto Świata” opublikowaliśmy I część testu – ranking firm. Najlepsze okazały się: Toyota, Nissan i na trzecim miejscu ex aequo VW oraz Skoda. W tym numerze publikujemy (na następnych stronach) ranking 315 przetestowanych salonów.

Idealny salon mógł zdobyć maksymalnie 200 pkt – 50 za organizację salonu, 100 za jakość obsługi i 50 za jazdę próbną. Co ciekawe, w pierwszej kategorii żaden salon nie uzyskał maksymalnej oceny, ale aż 27 dostało po 49 pkt. W 12 salonach jakość obsługi nasi tajemniczy klienci ocenili na 100 pkt. Jazda próbna wypadła perfekcyjnie w 27 salonach.

Top 10 – to 18 salonów, które uzyskały min. 180 pkt na 200 możliwych. Są tu 4 salony Toyoty, po 2 salony Hondy, Nissana, Hyundaia, Skody i Forda oraz po jednym VW, Suzuki, Opla i Fiata. Zasłużyły na najwyższą ocenę.

95 salonów zmieściło się w przedziale 180-150 pkt. Te zasługują na ocenę dobrą. 163 salony mieszczą się w przedziale 149-100 pkt. Oceniamy je dostatecznie – ich szefowie powinni przeanalizować wyniki testu i generalnie poprawić jakość pracy.

39 salonów uzyskało poniżej 100 pkt. Zasługują na  ocenę niedostateczną. To sygnał, że powinny szybko wszystko poprawić.

Powiązane tematy: