Po siedmiu latach od debiutu BMW X3 Bawarczycy zdecydowali się wypuścić na rynek kolejną generację i tym samym na nowo uporządkować swoją gamę SUV-ów. Dotychczas zbyt bliskie pokrewieństwo X1 i X3 było pewnym problemem. Teraz podział obowiązków będzie wyglądał następująco: X1 (4,45 m długości) to model podstawowy, który przejmie klientów dotychczasowego X3, a nowe X3 (4,65 m) ma przechwycić tych, którzy myśleli do tej pory o X5. Oczywiście różnice między dwoma pierwszymi modelami nie będą dotyczyły wyłącznie wymiarów. BMW włożyło do X3 znacznie więcej technicznych nowinek.
W momencie rozpoczęcia sprzedaży nowy SUV będzie oferowany w dwóch wersjach silnikowych – wysokoprężnej 20d oraz benzynowej 35i. Dzięki technice Efficient-Dynamics auto z dieslem pod maską ma zużywać średnio 5,6 l/100 km, a więc o 1,1 l mniej niż poprzednik. Wszystko dzięki: systemowi Start&Stop współpracującemu z „automatem”, urządzeniu do odzyskiwania energii, elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy, osprzętowi silnika, który pracuje tylko wtedy, gdy jest potrzebny, oraz lekkim materiałom użytym do budowy. Porównywalny 170-konny VW Tiguan potrzebuje ponad litr więcej. Do tego o 7 koni wzrosła moc jednostki, a maksymalny moment obrotowy – aż o 30 Nm. Na życzenie diesel będzie wyposażany także w 8-stopniowy „automat” (seryjny w 35i).Podstawowa (na razie) jednostka benzynowa to rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, który ważące 1,8 tony X3 rozpędza do „setki” w 5,7 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 245 km/h. Według BMW średnie spalanie ma wynosić zaledwie 8,8 l/100 km − no cóż, to trzeba będzie potwierdzić w późniejszych testach.
Sprzedaż nowego X3 rozpocznie się pod koniec br., tuż po salonie paryskim. Jeśli tylko cena w Polsce wzrośnie tak nieznacznie jak w Niemczech, klienci powinni być bardzo zadowoleni − wersja 20d zdrożała u naszych zachodnich sąsiadów zaledwie o 500 euro (ok. 2 tys. zł), a auto jest lepiej wyposażone i większe. W Polsce obecna generacja SUV-a BMW z 2-litrowym dieslem kosztuje od 158 800 zł.danych technicznych.
Silnik | X3 35i | X3 20d |
Pojemność silnika [cm3] | 2979 | 1995 |
Max, moc silnika/przy obrotach | 306 KM / 5800 obr/min | 184 KM / 4000 obr/min |
Max. moment obrotowy/przy obrotach | 400 Nm / 1300 obr/min | 380 Nm / 1750 obr/min |
Osiągi | ||
Prędkość maksymalna [km/h] | 245 | 210 |
Przyspieszenie do 100 km/h [s] | 5.7 | 8.5 |
Zużycie paliwa [l] | ||
Miasto | 11,2 | 6,7 |
Poza miastem | 7,4 | 5 |
Mieszane | 8,8 | 5,6 |
Liczba biegów/rodzaj skrzyni | 8 / automatyczna | 6 / manualna |
Dane podstawowe | ||
Długość [mm] | 4648 | 4648 |
Wysokość [mm] | 1881 | 1881 |
Szerokość [mm] | 1661 | 1661 |
Rozstaw osi [mm] | 2810 | 2810 |
Masa [kg] | 1805 | 1715 |
Dopuszczalna masa [kg] | 2365 | 2290 |
Pojemność bagażnika [l] | 550-1600 | 550-1600 |
Galeria zdjęć
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3