Wiadomości Aktualności Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3

Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Producent opublikował pierwsze oficjalne zdjęcia nowej generacji BMW X3, którego oficjalna premiera odbędzie się 30 września 2010 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu

Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3
Zobacz galerię (11)
Auto Świat
Wiemy już jak wygląda druga generacja BMW X3

Po siedmiu latach od debiutu BMW X3 Bawarczycy zdecydowali się wypuścić na rynek kolejną generację i tym samym na nowo uporządkować swoją gamę SUV-ów. Dotychczas zbyt bliskie pokrewieństwo X1 i X3 było pewnym problemem. Teraz podział obowiązków będzie wyglądał następująco: X1 (4,45 m długości) to model podstawowy, który przejmie klientów dotychczasowego X3, a nowe X3 (4,65 m) ma przechwycić tych, którzy myśleli do tej pory o X5. Oczywiście różnice między dwoma pierwszymi modelami nie będą dotyczyły wyłącznie wymiarów. BMW włożyło do X3 znacznie więcej technicznych nowinek.

W momencie rozpoczęcia sprzedaży nowy SUV będzie oferowany w dwóch wersjach silnikowych – wysokoprężnej 20d oraz benzynowej 35i. Dzięki technice Efficient-Dynamics auto z dieslem pod maską ma zużywać średnio 5,6 l/100 km, a więc o 1,1 l mniej niż poprzednik. Wszystko dzięki: systemowi Start&Stop współpracującemu z „automatem”, urządzeniu do odzyskiwania energii, elektromechanicznemu wspomaganiu kierownicy, osprzętowi silnika, który pracuje tylko wtedy, gdy jest potrzebny, oraz lekkim materiałom użytym do budowy. Porównywalny 170-konny VW Tiguan potrzebuje ponad litr więcej. Do tego o 7 koni wzrosła moc jednostki, a maksymalny moment obrotowy – aż o 30 Nm. Na życzenie diesel będzie wyposażany także w 8-stopniowy „automat” (seryjny w 35i).Podstawowa (na razie) jednostka benzynowa to rzędowy, 6-cylindrowy silnik o pojemności 3 litrów, który ważące 1,8 tony X3 rozpędza do „setki” w 5,7 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 245 km/h. Według BMW średnie spalanie ma wynosić zaledwie 8,8 l/100 km − no cóż, to trzeba będzie potwierdzić w późniejszych testach.

Sprzedaż nowego X3 rozpocznie się pod koniec br., tuż po salonie paryskim. Jeśli tylko cena w Polsce wzrośnie tak nieznacznie jak w Niemczech, klienci powinni być bardzo zadowoleni − wersja 20d zdrożała u naszych zachodnich sąsiadów zaledwie o 500 euro (ok. 2 tys. zł), a auto jest lepiej wyposażone i większe. W Polsce obecna generacja SUV-a BMW z 2-litrowym dieslem kosztuje od 158 800 zł.danych technicznych.

SilnikX3 35iX3 20d
Pojemność silnika [cm3]29791995
Max, moc silnika/przy obrotach306 KM / 5800 obr/min184 KM / 4000 obr/min
Max. moment obrotowy/przy obrotach400 Nm / 1300 obr/min380 Nm / 1750 obr/min
Osiągi
Prędkość maksymalna [km/h]245210
Przyspieszenie do 100 km/h [s]5.78.5
Zużycie paliwa [l]
Miasto11,26,7
Poza miastem7,45
Mieszane8,85,6
Liczba biegów/rodzaj skrzyni8 / automatyczna6 / manualna
Dane podstawowe
Długość [mm]46484648
Wysokość [mm]18811881
Szerokość [mm]16611661
Rozstaw osi [mm]28102810
Masa [kg]18051715
Dopuszczalna masa [kg]23652290
Pojemność bagażnika [l]550-1600550-1600
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: