Barwione tworzywa termoplastyczne są nie tylko tańsze, ale też umożliwiają tworzenie kształtów nieosiągalnych w technice tłoczenia blach, jak np. ostre, usztywnione krawędzie, dające Willysowi jego charakterystyczny wygląd high-tech.Lekka aluminiowa kratownica przestrzennej ramy pojazdu wywodzi się z technologii stosowanej we współczesnych samochodach wyczynowych i konstrukcjach wojskowych. Nadwozie wykonano z włókien węglowych, co pozwoliło na bardzo znaczące obniżenie masy pojazdu w porównaniu z metalowym nadwoziem Jeepa z czasów II wojny światowej, dając w efekcie znakomitą sztywność konstrukcji.Auto ma nisko umiejscowiony środek ciężkości i duży rozstaw osi (2413 mm) oraz kół (1496 mm z przodu i 1509 mm z tyłu).- Filozofia "Amerykanina z krwi i kości" w projektowaniu Jeepa Willysa skłoniła mnie do przyjęcia czystej, oszczędnej, "maszynowej" stylizacji - mówi Jordan Meadows, szef projektowania Pacifica Design Center DaimlerChrysler w Karlsbad w Kalifornii. - W dalszym ciągu jednak pozostawiliśmy tradycyjne przymioty Jeepa: "firmową" kratę chłodnicy, wyraźnie zarysowane błotniki, wszystko to, co daje poczucie panowania nad drogą czy bezdrożem.Autonapędzane jest czterocylindrowym silnikiem DaimlerChrysler z doładowaniem, o pojemności 1,6 litra, o mocy 160 KM.Silnik współpracuje z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz skrzynką rozdzielczą pozwalającą w czasie jazdy na dołączenie napędu przedniej osi oraz uzyskiwanie niskich położeń terenowych.Wstępne dane o osiągach: przyspieszenie 0-100 km/h w ciągu 10,2 sekundy oraz prędkość maksymalna na drodze 140 km/h.Konstrukcja zawieszenia i doładowanie silnika mają zachować i spotęgować cechy solidności auta.
Galeria zdjęć
Władca bezdroży
Władca bezdroży