Logo
WiadomościAktualnościWojna telewizyjna

Wojna telewizyjna

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Sprawa zaczęła się, gdy Bernie Ecclestone zaczął pozbywać się akcji holdingu SLEC, administrującego Formułą 1. Początkowo nabywcą była EM.

TV Thomasa Haffy. W końcu większość akcji przejęła grupa Leo Kircha. Według planów właściciela kanału telewizyjnego Premiere od 2004 roku Formuła 1 pokazywana by była wyłącznie w systemie pay TV, czyli płatnej telewizji.Jest o co walczyć. Jeszcze przed nabyciem akcji przez Kircha FIA odsprzedała SLEC prawa do transmisji telewizyjnych na okres 100 lat za 360 milionów dolarów, z tego 309 miało wpłynąć do 11 kwietnia, a pozostałe 51 później. To i tak dobry interes. Roczne dochody z handlu prawami to ponad 400 mln dolarów.Pięć firm (Fiat, Ford, Renault, BMW i DaimlerChrysler) w związku z tyłem, że F1 byłaby dostępna jedynie w płatnej telewizji, działając w interesie sportu samochodowego, postanowiło wycofać się z Formuły 1 i utworzyć nową alternatywną serię wyścigową.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: