Logo
WiadomościAktualnościWszechstronne zwierzę

Wszechstronne zwierzę

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

W prowadzone na rynek w październiku 1997 roku Kangoo przyniosło koncernowi Renault duży sukces. Model ten szybko objął prymat w powstałej pod koniec lat 90.

Wszechstronne zwierzę
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Wszechstronne zwierzę

nowej klasie tzw. jednobryłowych pojazdów rekreacyjnych. Równie praktycznych, jak minivany tej wielkości, za to znacznie od nich tańszych. Także użytkowa wersja samochodu (Kangoo Express) stała się liderem w swym segmencie. Trafiony projekt przełożył się na sukces finansowy. Mimo licznych konkurentów (Partner, Berlingo, D?blo) Kangoo wciąż utrzymuje znaczącą pozycję na rynku (23,9 proc. segmentu w Europie Zachodniej w roku 2002), podobnie jest z furgonetką. Fabrykę w Maubeuge opuściło już blisko 1,2 mln egzemplarzy auta, z czego połowę stanowiły wersje osobowe. Bardziej eleganckieOdnowione Kangoo, nie tracąc nic ze swych zalet, jest jeszcze bardziej eleganckie. Przynależność do nowej generacji pojazdów francuskiej firmy podkreśla krata wlotu powietrza z poziomym użebrowaniem i centralnie umieszczonym dużym logo Renault. Uwagę zwracają przednie lampy zespolone w kształcie kropli wody, o krystalicznie przezroczystych kloszach. W wersji osobowej zrezygnowano przy tym z pomarańczowych szkieł kierunkowskazów, co także korzystnie wpłynęło na wygląd pojazdu. Z tyłu zmiany są mniejsze - ograniczają się do lakierowanego zderzaka oraz tylnych świateł o bardziej dynamicznym rysunku. W środku znajdziemy nową deskę rozdzielczą z licznymi schowkami (w tym zamykany kluczykiem) oraz uchwytami na napoje i przenośną popielniczką. Producent uwzględnił uwagi zgłaszane wobec poprzedniej wersji auta - kokpit wykonano z nie odbijających światła materiałów, ukryto też szpecące go śruby. Siedzenia są mocniej wyprofilowane, zapewniając tym samym lepsze podparcie boczne. Kierowca podróżuje też bezpieczniej dzięki nowej, składanej kolumnie kierownicy.Teraz także automatW Polsce Kangoo oferowane będzie z trzema silnikami benzynowymi (60, 75 i 95 KM) oraz dwoma dieslami (65 i 80 KM). Najtańsza wersja auta kosztuje 41,3 tys. zł. Nowością w ofercie jest odmiana z silnikiem 1,6 l o mocy 95 KM, wyposażona w automatyczną skrzynię biegów Proactive. Trzeba za nią zapłacić 55 tys. zł.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy: