projektowania w Chrysler Group. I trzeba przyznać, że ma silne argumenty na poparcie tej tezy.Już sam wygląd Hurricane'a zdradza jego terenowe predyspozycje. Nadwozie wykonano ze wzmacnianego włókana węglowego i do niego montowane są zawieszenie oraz system napędowy, osłonięte od dołu elementami aluminiowymi stabilizującymi całą strukturę karoserii i chroniącymi elementy podwozia. Jeep porusza się na potężnych, 37-calowych kołach. Do wykończenia dwumiejscowego wnętrza zastosowano karbon oraz polerowane aluminium. Auto ma 3856 mm długości, 2033 mm szerokości, 1732 mm wysokości i rozstaw osi 2746 mm. Hurricane został wyposażony w dwie jednostki napędowe (jedną z przodu, drugą z tyłu)! Każda z nich to potężny, ośmiocylindrowy silnik Hemi o pojemności 5,7 losiągający moc 335 KM i moment obrotowy 500 Nm. W sumie daje to imponującą moc 670 KM i moment 1000 Nm! Dzięki specjalnemu systemowi MDS (Multi Displacement System), czyli zmiennej pojemności czynnej, zależnie od potrzeb auto wykorzystuje 4, 8, 12 lub wszystkich 16 cylindrów. Zapewnia mu to fantastyczną elastyczność i przyspieszenie od 0 do 96 km/h w niespełna 5 sekund. Moment przenoszony jest na koła za pośrednictwem centralnej skrzynki rozdzielczej i półosi z mechanicznie sterowanym rozdziałem mocy na poszczególne koła. Auto wyposażono w 5-stopniową, automatyczną skrzynię biegów.W konstrukcji niezależnego zawieszenia zastosowano wahacze trapezowe i sprężyny śrubowe oraz amortyzatory o regulowanej twardości. Prześwit pojazdu sięgający 363 mm, kąt rampowy 31,5 stopnia, kąty natarcia (64 stopnie) i zejścia (86,7stopnia) sprawiają, że niewiele przeszkód w terenie jest w stanie przestraszyć Hurricane'a. Może on przy tym pochwalić się unikalną w klasie manewrowością. Ma wszystkie koła skrętne. Sterowanie nimi odbywa się automatycznie w trybach: tradycyjnym i terenowym. W pierwszym tylne skręcają się w przeciwnym kierunku do przednich, co pozwala zmniejszyć średnicę zawracania i właściwie skręcić w miejscu, w drugim wszystkie koła można obrócić w tę samą stronę, co umożliwia poruszanie się przypominające pełzanie kraba i jazdę bokiem bez zmiany kierunku.Szkoda, że Hurricane jest tylko autem koncepcyjnym i jego szanse na wprowadzenie do produkcji seryjnej są raczej nikłe.
Wszędołaz
Właściwie jak huragan, bo takie jest bezpośrednie tłumaczenie nazwy tego wspaniałego konceptu. To najmocniejszy i zarazem najlepszy pojazd 4x4 w historii - przynajmniej tak twierdzi Trevor Creed, wiceprezes ds.