Od lutego 2006 roku Renault wdraża światowy plan poprawy jakości. Został on wprowadzony, aby wzmocnić wysiłki w tym względzie podejmowane w ramach Grupy Renault.

W tym roku w konkursie Renault Global Quality Award uczestniczyli koncesjonerzy z 36 krajów. Przeprowadzono prawie milion trzysta tysięcy ankiet telefonicznych, oceniających zadowolenie ze sprzedaży i usług posprzedażnych pośród klientów w tych krajów.

Wyłoniono najlepszych koncesjonerów Renault w Polsce Foto: Auto Świat
Wyłoniono najlepszych koncesjonerów Renault w Polsce

W 2009 roku 81 % klientów na świecie zadeklarowało pełne zadowolenie ze sprzedaży i obsługi posprzedażnej Renault, co stanowi wzrost o 9 punktów procentowych w stosunku do końca 2005 roku. Z punktu widzenia klientów jest to bardzo korzystne!

Listę najlepszych koncesjonerów pod względem zadowolenia klientów z zakupu nowego samochodu oraz z jakości obsługi posprzedażnej w Polsce (wyniki za rok 2009) otwierają firmy: Euro-Car Sp. z o.o. z wynikiem średniej z 12 miesięcy na poziomie 94 % i Pietrzak Sp. z o.o. – z wynikiem 88,6 %.

- Dzięki waszemu zaangażowaniu wyniki mierzone w skali światowej poprawiają się nieustannie od chwili wprowadzenia Planu Doskonałości Renault - PER 4. Pod koniec 2009 roku 81 % ankietowanych klientów zadeklarowało pełne zadowolenie z usług Renault w ramach sieci, w zakresie sprzedaży i usług posprzedażnych. Satysfakcja klientów pozostaje naszym priorytetem. W 2010 roku Renault ma zamiar pójść jeszcze dalej, co będzie wymagało dokładniejszego przeanalizowania powodów niezadowolenia wskazanych przez klientów– powiedział Zbigniew Wierzbicki, dyrektor Handlowy ds. Części Zamiennych i Usług Renault Polska, gratulując zwycięzcom.

W celu zwiększenia wpływu jakości usług na wyniki handlowe oraz spowodowania, żeby stała się ona miarą rozwoju biznesu, w 2010 roku poziom satysfakcji klienta zastąpi nowy główny wskaźnik wspólny dla Renault i Nissana – poziom rekomendacji firmy.