Na mocno kurczącym się rynku marce Audi udało się poprawić swoją pozycję: 5,1% wszystkich aut zarejestrowanych w Europie Zachodniej przypadło w styczniu 2009 na markę z czterema pierścieniami (w analogicznym okresie ubiegłego roku 3,9%).

Wynik ten stanowi kontynuację pozytywnego rozwoju z ostatnich miesięcy: w ostatnim kwartale 2008 Audi z ponad 5-proc. udziałem w rynku znalazło się na szczycie swojej klasy.

Zdaniem Petera Schwarzenbauera, członka zarządu Audi AG do spraw sprzedaży i marketingu, sukces ten wynika z młodej palety produktów.

Tylko w roku 2008 producent z Ingolstadt wprowadził na rynek dwanaście nowości modelowych. "Tę ofensywę produktową będziemy nadal kontynuować" powiedział Schwarzenbauer. "Zwłaszcza w tym napiętym okresie decydujące dla marki Audi jest przedstawienie klientom właściwej oferty. Atrakcyjne, sportowe modele, podziwiane przez fanów marki Audi - przy tym wyjątkowo wydajne i oszczędne w zużyciu paliwa. W tym kierunku nadal pójdziemy".

Sześć nowych modeli Audi pojawi się na rynku w pierwszej połowie 2009 roku. Schwarzenbauer: "Do 2015 roku chcemy oferować naszym klientom 40 modeli - z wyjątkowo nowoczesnymi technologiami. W tym celu każdego roku inwestujemy 2 mld EUR w rozwój produktów."

O tym jak dobrze sprawdza się oferta produktów i strategia marki z Ingolstadt świadczą aktualne badania. W ankiecie przeprowadzonej na grupie reprezentatywnej Instytut Badania Rynku Simpson Carpenter sprawdził jakie są samochody marzeń Niemców. Wynik badania: Audi jest ulubioną marką w Niemczech. Podobnie pozytywny wynik przyniósł plebiscyt czasopisma "auto motor und sport": 100 tys. czytelników wybrało modele Audi A4, Audi A6 allroad i nowe Audi Q5 jako najlepsze samochody roku 2009.