Peugeoty 908 znajdowały się w "innej lidze". Po czterech kółkach Minassian i Sarrazin odjechali Gounonowi na 15 sekund, a gdy minęła godzina, kierowca Courage tracił już 1.28 minuty. Peugeoty zamieniły się miejscami po pierwszym pit stopie. Ekipa obsługująca Minassiana dłużej przytrzymała go w depo. W pierwszych dwóch godzinach Peugeot z numerem 7 zaliczył dwa nieplanowane postoje. Liderom nie przeszkodziła nawet kara stop&go za wyprzedzanie przy żółtej fladze.

W końcowej części dystansu Jean-Marc Gounon ścigał jadącego na trzecim miejscu Emmanuela Collarda. Zredukował przewagę Pescarolo z 45 do 19 sekund, ale na 178 okrążeniu wpadł w żwir na Audi-S i stracił 6 rund.

Lola teamu Antonina Charouza, obchodzącego dzisiaj 53 urodziny, wylądowała na ostatnim polu startowym. Zespołowi skreślono czasy z kwalifikacji po stwierdzeniu dodatkowego wlotu powietrza do silnika. Ekipa wyjaśniła, że odkrycie uszkodzenia pod airboxem tylko pomogło, bo "dzikie" powietrze pogarszało osiągi i zwiększało spalanie.

Thomas Erdos i Mike Newton objęli prowadzenie w punktacji LMP2, wygrywając klasę. Mimo defektu opony, Stephane Ortelli i Soheil Ayari uzyskali okrążenie przewagi w GT1 nad Aston Martinem Antonio Garcii i Christiana Fittipaldiego. Po sukcesie na "Ringu", Robert Bell i Allan Simonsen z Virgo Motorsport, prowadzą w GT2.

Wyniki wyścigu 1000 KM NÜRBURGRINGU (195 okrążeń):

1. Pedro Lamy i Stephane Sarrazin Peugeot 908 HDi FAP) -6:01.13,828 godz.;2. Marc Gene i Nicolas Minassian (Peugeot 908 HDi FAP) - strata 1 okrążenie; 3. Emmanuel Collard i Jean-Christophe Boullion (Pescarolo 01 - Judd)- 4 okrążenia;4. Alex Yoong, Stefan Mücke i Jan Charouz (Lola B07 / 17-Judd) - 7okrążeń;5. Jamie Campbell-Walter, Felipe Ortiz i Shinji Nakano (Creation CA 07 - Judd) - 7 okrążeń;6. Thomas Erdos i Mike Newton (MG Lola EX 264 - AER) - 7 okrążeń.

Punktacja Le Mans Series:

1. Pedro Lamy i Stephane Sarrazin - 26 pkt.;2. Jean-Christophe Boullion - 18 pkt.;2. Marc Gene i Nicolas Minassian - 18 pkt.;4. Emmanuel Collard - 14 pkt.;5. Alex Yoong, Stefan Mücke i Jan Charouz - 13 pkt.;

Źródło: Autoklub