Posiadaczem tego samochodu na początku tego roku stał się Tomasz Strozik. Zawodnik z Warszawy obecnie przygotowuje auto pod kątem startów wwyścigach płaskich i górskich, gdzie zamierza bronić wywalczone w 2007 roku szarfy Mistrza Polski.

Po ubiegłorocznej dominacji w klasie E1-1150 zarówno w Wyścigowych jak i Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, Tomasz Strozik w przyszłym sezonie wystartuje w Fordzie Puma. Samochód został kupiony od Jana Urbanka, który występował nim w Długodystansowych Samochodowych Mistrzostwach Czech.

- Tak jak o wielu rzeczach, również w przypadku tego zakupu zadecydował przypadek. Informację o tym, że samochód ten jest do sprzedania otrzymałem od Pana Mariana Czapki. Decyzję musiałem podjąć dosyć szybko i w przeciągu dwóchdni byliśmy już w Czechach, gdzie zakupiliśmy Forda – powiedział Tomasz Strozik.

Samochód obecnie jest przygotowywany w siedzibie Strotom Moto. Najważniejszą modyfikację jaka jest obecnie wprowadzana w Pumie stanowi nowa jednostka napędowa. Silnik o pojemności 1600 cm3 zastąpi 2-litrowy Ford Duratec. Puma powinna w tej specyfikacji osiągać moc w granicach 230 – 250 KM.

- Na razie wszystko jest jeszcze w budowie – stwierdził kierowca. Mam tylko nadzieję, że nowy regulamin, który nie został jeszcze zatwierdzony, pozwoli na zmianę pojemności silnika. Puma oprócz nowego motoru, będzie miała także inny pakiet aerodynamiczny. Dotarły już do mojej firmy elementy karoserii z żywicy, a samochód po wprowadzeniu zmian będzie w wersjiSuper1600. Nie planujemy modyfikacji zawieszenia, które jest wystarczająco dobre. Zmienimy jeszcze system zasilania z gaźnikówna wtryskowy i użyjemy w pełni programowalnego komputera DTA S40który będzie obsługiwany przez współpracującego z nami Artura Ryzińskiego. Dodatkowo w skrzyni biegów skrócone będą przełożenia główne oraz użyty zostanie mechanizm Torsena. Mimo, że samochód jest o wiele bardziej zaawansowany technicznie od Fiata CC, będziemy starali się bazować na wcześniejszych doświadczeniach.

W zbliżającym się sezonie reprezentant Automobilklubu Rzemieślnik planuje starty w pełnym cyklu WSMP oraz DSMP. - Zastanawiam się jeszcze nad występami w GSMP, ale dużo w tym wypadku będzie zależało od zebranego budżetu – dodaje kierowca. Na razie udało nam się pozyskać tylko jednego sponsora . Jest nim firma zajmująca się obróbką silników. Mieści się ona przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i wspiera nas już od pewnego czasu swoim doświadczeniem.

Jak przyznaje zawodnik celem zespołu tak jak w ubiegłym sezonie będzie walka o czołowe pozycje klasie w cyklu DSMP. Po zajęciu szóstego miejsca w generalce za kierownicą Fiata Cinquecento, apetyt w nadchodzącym sezonie będzie z pewnością większy.

- Nie można jednak wykluczyć chorób wieku dziecięcego, jakie mogą się zdarzać na początku sezonu. Samochód przejdzie bowiem szereg modyfikacji, które mam nadzieję, przyniosą zamierzony efekt – powiedział Strozik.

Nie poznaliśmy jeszcze drugiego zawodnika z którym Tomasz Strozik będzie się zmieniał za kierownicą Pumy podczas trzygodzinnych wyścigów. - Mój dotychczasowy partner został niedawno szczęśliwym ojcem i być może nie wystartuje w sezonie 2008. Mam jednak trzech kolejnych kandydatów do zespołu i już w lutym powinienem poznać nazwisko zawodnika z którym wystartuję w rywalizacji DSMP– powiedział kierowca Pumy.

Obsługą samochodu podczas rund WSMP oraz GSMP zajmie się Jędruś - Motorsport. Po każdej rundzie nad prawidłowym przygotowaniem samochodu do następnego startu będzie się zajmował już sam zawodnik.

- Ubiegły sezon pokazał, iż jest to sprawdzone rozwiązanie i nie zamierzamy zmieniać tego dobrze działającego systemu pracy – komentuje reprezentant Automobilklubu Rzemieślnik.