Seat Leon TDI zostanie poddany testowi na obiekcie uchodzącym w kalendarzu spotkań WTCC za jeden z najtrudniejszych.

Przedni napęd auta to niekorzystna konfiguracja na takim torze. Szybko następujące po sobie zakręty w prawo i w lewo mają niszczący wpływ na opony. Kolejne utrudnienie, zwłaszcza na odcinkach wzniesień, to ograniczenie ciśnienia turbodoładowania do 2,7 bar. Seat Leon TDI nie będzie zatem faworytem na tym torze.

Obowiązujące w bieżącym sezonie reguły dotyczące balastu spowodowały, że trzy marki ścigające się o zwycięstwo będą obciążone taką samą wagą. Seat, BMW i Chevrolet muszą zwiększyć balast o 40 kilogramów, a zatem kibice mogą oczekiwać wyrównanej rywalizacji, zwłaszcza w czasie sesji kwalifikacyjnej. Mimo to Seat Leon TDI nadal będzie ważył o 20 kilogramów więcej niż w Walencji i o 15 kilogramów więcej od BMW.

Po wyścigu w Czechach mistrzostwa osiągną półmetek. Mimo zmiennej passy w pierwszych pięciu spotkaniach Seat spodziewa się ukończyć wyścig w Brnie na tej samej pozycji, którą zajmuje obecnie, utrzymując prowadzenie w klasyfikacji producentów i kierowców oraz najlepszą kondycję przed drugą połową sezonu.

Dla przypomnienia, trudny układ toru nie przeszkodził jednak w ubiegłym roku Gabriele Tarquiniemu w odniesieniu zwycięstwa we wspaniałym stylu. Był to wówczas debiut Seata w Brnie – na jednym z ważniejszych obiektów, goszczącym WTCC od 2006 roku i ETCC od 2002 roku.

Harmonogram WTCC w Brnie

Sobota, 20 czerwca 8.30 – 9.00: wolny trening 11.00 – 11.30: wolny trening15.00 – 15.35: sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 21 czerwca8.30 – 8.45: rozgrzewka 12.50: wyścig 1. (10 okrążeń, start lotny) 15.05: wyścig 2. (10 okrążeń, start zatrzymany)