Yamaha YZF-R6R dwa lata temu pojawiła się z bardzo agresywnym, ale atrakcyjnym wyglądem i przyniosła wiele elementów, które stały się wzorem dla pozostałych producentów. Za wszystkie wymieńmy małą krótką końcówkę układu wydechowego po prawej stronie. Nowy model YZF-R6 2008 kopiuje swojego poprzednika, ale drobne zmiany są zauważalne. Przód i boczne obudowy mają lepszy aerodynamiczny kształt, nową stylistykę otrzymały przednie i tylne lampy, a modyfikacjom poddano także tłumik wydechu.
Zasadniczych zmian jednak nie ma, zresztą po co, jeśli dotychczasowa stylistyka sprawdza się doskonale. Nowe są jednak wersje kolorystyczne, model 2008 otrzymał trzy podstawowe kreacje: czarną, ciemnoniebieską z białymi szczegółami oraz białą z czerwonymi szczegółami (przedni zderzak, pas na bocznej obudowie oraz dzielone siodełko). Podstawą motocykla jest nowa odciążona rama Deltabox ze stopu aluminium i magnezu. Modyfikacjom poddano tylny wahacz. Z przodu zamontowano w pełni regulowany widelec upside-down o średnicy rur 41 mm i mocniejszy układ hamulcowy z tarczami w rozmiarze 310 x 5 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami promieniowymi.
Sercem motocykla jest nowy 4-suwowy 4-cylindrowy rzędowy silnik chłodzony cieczą. Pojemność skokowa jednostki z czteroma tytanowymi zaworami na cylinder, rozrządem DOHC i zwiększonym stopniem spalania z 12,8:1 do 13,1:1 wynosi 600 cm3. Nie brakuje takich nowoczesnych technologii jak bezpośredni wtrysk paliwa, lepszy airbox, Yamaha Chip-Controlled Throttle (YCC-T, elektronicznie sterowana przepustnica) czy przysłona dławiąca EXUP. Yamaha YZF-R6 2008 od swojej większej siostry YZF-R1 zapożyczyła system zmiennej długości kolektora dolotowego YCC-I (Yamaha Chip-Controlled Intake). Wszystko to zapewniło lepszy przebieg mocy i momentu obrotowego w całym zakresie obrotów.
Całkowita moc z ssaniem naporowym wynosi 99 kW (135 KM) przy 14 500 obr./min. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koło poprzez ulepszone sprzęgło antyhoppingowe, 6-biegową skrzynię biegów i łańcuch. Sama skrzynia biegów ma krótsze przełożenia, co pozwala na lepsze przyspieszenie. Dobrą przyczepność zapewniają 17-calowe koła ze stopów lekkich.
Dane techniczne*Yamaha YZF-R6 (2008)Silnik, pojemność4-suwowy rzędowy 4-cylindrowy, 600 cm3Średnica x skok67 x 42,5 mmStopień sprężania13,1:1Ilość zaworów / chłodzenie16 / cieczMoc92 kW (135 KM) przy 14 500 obr./minPrzeniesienie napędu / skrzynia biegówłańcuch / 6-biegowaRozmiar i typ kół17-calowe z lekkich stopówHamulce przód2x tarcza 310 mm, 4-tłoczkowe zaciski promienioweHamulce tył1x tarczaRamaDeltabox, rama z odlewu aluminiowegoZawieszenie przódwidelec USD, średnica 41 mmZawieszenie tyłwahacz, centralny amortyzator
*) Dane techniczne nie są kompletne, dokładne informacje Yamaha poda dopiero po premierze światowej w Paryżu.