klientów kupujących Octavię wybiera właśnie wersję kombi. Najszybciej będą mogli to zrobić klienci w Czechach i w Niemczech. W innych krajach muszą poczekać jeszcze kilka miesięcy. W polskich salonach Skoda Octavia kombi pojawi się w marcu 2005 roku. Ma być droższa od hatchbacka o ok. 4 tys. złotych. Tak więc najtańsza wersja 1.4/75 KM będzie kosztowała ok. 60 tys. zł, natomiast popularna odmiana z silnikiem 1.6/102 KM - ok. 65 tys. zł. Z zewnątrz aż do słupka C model kombi jest podobny do hatchbacka. Kokpit też identyczny. Tył jest bardziej pochylony niż w starym modelu (przypomina Fabię kombi). Trzeba przyznać, że konstruktorzy solidnie przyłożyli się do projektu bagażnika w nowej Octavii kombi. Mimo mocnego pochylenia tylnej pokrywy, udało im się wygospodarować aż 580 litrów (o 32 l więcej niż w dotychczasowym modelu), co daje pierwszeństwo w klasie i przewagę nad modelami o "oczko" wyższymi. Oto dla porównania pojemności bagażnikówkonkurentów Octavii kombi: Mondeo - 540 l, Vectra - 530 l, Peugeot 407 - 448 l, Laguna - 475 l, Avensis - 520 l, C5 - 565 l, Mercedes C - 470 l, Accord - 576 l, Passat - 495 l. Przestrzeń ładunkową można łatwo powiększyć do 1620 litrów, składając oparcie tylnej kanapy orazsiedzisko, ale podłoga nie jest wówczas płaska - powstaje 6-centymetrowy schodek. Dzięki temu, że w tylnej kanapie dzielone jest oparcie i siedzisko, można jednocześnie przewozić długie przedmioty oraz dwójkę pasażerów z tyłu. Zaprojektowano także system 12 uchwytów na siatki mocujące bagaże oraz wieszaki na torby z zakupami w bocznych ściankach bagażnika. Pomysłowo rozwiązano składanie rolety osłaniającej wnętrze bagażnika (dostępna w opcji). Jeśli jest ona zaciągnięta,trzeba lekko dotknąć jej końca, aby zwinęła się. Gdy mamy zajęte ręce zakupami, wystarczy trącić ją np. łokciem. W nowym modelu zwiększono nie tylko pojemność bagażnika. Znacznie wyższy jest teraz komfort jazdy, a to m.in. dzięki zmienionemu zawieszeniu. Z przodu są kolumny McPhersona, z tyłu zastosowano wyrafinowaną technicznie oś wielowahaczową. Dzięki temu auto prowadzi się stabilnie zarówno wtedy, gdy jedzie nim tylko sam kierowca, jak również przy pełnym obciążeniu. Podczas hamowania przód auta nie nurkuje.Na pochwałę zasługuje także układ kierowniczy z przekładnią zębatkową i elektromechanicznym wspomaganiem. Działa ono odwrotnie proporcjonalnie do szybkości (na parkingu jest najmocniejsze, przy dużych prędkościach najsłabsze). Spośród 6 wersji silnikowych (tabela z danymi na dole) podczas jazd testowych najbardziej przypadły nam do gustu 1.6/102 KM oraz 1.9 TDI/105 KM z manualnymi skrzyniami biegów. Octavie z tymi silnikami zapewniają bowiem dobre osiągi zarówno w jeździe miejskiej, jak i na trasie, a jednocześnie ich cena nie będzie wysoka. Można przypuszczać, że na polskim rynku właśnie te dwie wersje silnikowe będą najbardziej popularne.
Galeria zdjęć
Z dużym kufrem
Z dużym kufrem
Z dużym kufrem