Tym razem poznaliśmy również dane techniczne. Pojazd napędzany jest znanym z Alfy 8c Competizione ośmiocylindrowym widlastym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 4,2 litra o mocy 309 kW (420 KM), który współpracuje z sześciostopniową przekładnią sekwencyjną. Pojazd ma tylny napęd. Od 0 do 100 km rozpędza się w ciągu 3,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 300 km/h.
Dwuosobowe nadwozie zrobione zostało ręcznie z aluminium, a jego design wywodzi się z modelu Giulia TZ (Tubolare Zagato) oraz TZ2 z lat 1962 i 1965. Rurowa rama została wykonana z karbonu, a zawieszenie dostarczyła szwedzka Öhlins. Siedzenia, pasy bezpieczeństwa i koło kierownicy pochodzą z firmy OMP.
TZ3 Corsa ma długość całkowitą 4345 mm, szerokość 1944 mm i wysokość 1200 mm. Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło na obniżenie masy własnej pojazdu do 850 kg. Osiemnastocalowe koła otrzymały opony Pirelli P Zero rozmiarze 245/645 R18 z przodu i 285/645 R18 z tyłu.
Nowy prototyp TZ3 został stworzony dla uczczenia 100-lecia Alfa Romeo i 90-lecia współpracy tej marki z firmą Zagato. Zamówił go niemiecki kolekcjoner mediolańskich specjałów i były zawodnik Martin Kapp.