• Mastercard wspólnie z Here pracuje nad systemem mobilnych płatności samochodowych
  • System ma być oparty na powszechnie stosowanych standardach, by łatwo wdrożyć je do samochodów różnych marek
  • Here zyskuje nowych właścicieli. Do Audi, BMW, Daimlera Intela i Pioneera dołączają Bosch i Continental

Same mapy to za mało. Here, jeden z największych dostawców map do firmowej nawigacji w samochodach na całym świecie bierze się za zupełnie nowy projekt. Wspólnie z Mastercard pracują nad rozwiązaniem, które ułatwi płatności za pośrednictwem pokładowej nawigacji.

Choć projekt może wydawać się dość egzotyczny, to przy bliższym poznaniu zyskuje. Trudno bowiem o sensowniejsze rozwiązanie niż wykorzystanie nawigacji do znalezienia potrzebnych np. płatnych usług i załatwienia wszystkiego, zanim jeszcze dotrzemy na miejsce. Usługa będzie oparta na geolokalizacji, czyli na precyzyjnym lokalizowaniu pojazdu. Może się zatem przydać przy np. automatycznych płatnościach za wjazd do centrum miast czy przejazdach płatnymi autostradami, mostami czy tunelami.

Pomysłowy system zdalnych usług wprowadza Hyundai dla klientów w Ameryce

Trudno oczywiście oczekiwać tego, że kierowca skupi uwagę na ekranie zamiast na drodze. Można zatem oczekiwać wyszukiwania z uwzględnieniem sterowania głosem oraz odczytu informacji np. o najbliższym wolnym parkingu czy np. myjni. Nie trzeba jednak nawet puszczać wodze fantazji, aby określić co moglibyśmy zamówić z samochodu i od razu zapłacić.

Wystarczy przyjrzeć się już oferowanym usługom dla wybranych klientów w takich krajach jak Szwecja czy Stany Zjednoczone. Można już bowiem zamówić zdalne tankowanie pojazdu, sprzątanie czy mycie. Dostęp do auta możliwy jest poprzez jednorazowy kod odblokowujący zamki. Pierwsze usługi już wdrożono (m.in. Volvo), a wedle zapowiedzi (Hyundai) będzie ich więcej.

Visa i Honda pracuja nad systemem platnosci kontrolowanym przez radio samochodowe

Nietrudno zgadnąć, gdzie najpierw pojawi się nowa usługa. Zapewne w pierwszej kolejności zaadoptują ją akcjonariusze Here, czyli koncerny samochodowe takie jak Audi, BMW czy Daimler. Być może spopularyzują ją dwaj kluczowi dostawcy dla przemysłu motoryzacyjnego, czyli Bosch i Continental. Jedno nie ulega wątpliwości: o samochodowych płatnościach będziemy słyszeć coraz częściej nie tylko dzięki Mastercard czy Here. Nad podobnymi rozwiązaniami od dłuższego czasu pracują także takie firmy jak m.in.: Ford, Honda czy Visa.