Młodzi projektanci są zaproszeni do wyobrażenia sobie Peugeota największychmetropolii jutra. Ten concept-car będzie stworzony by ewoluować w sercu wielkich miast przyszłości,wnosząc równocześniekluczowe wartości XXI wieku.

Projekty posiadające kody stylistyczne Peugeot, mają zawierać cztery wymiarycharakterystyczne dla tej edycji konkursu : ochrona środowiska, harmonia społeczna, mobilność interaktywna iefektywność ekonomiczna.

Nowe wymiary geograficzne

Po raz pierwszy, taedycji zostanie ogłoszona poza Europą,przy okazji salonu samochodowego - Pekin 2008- .

By potwierdzić charakter międzynarodowykonkursu, makieta zwycięskiego projektu zostanie również zaprezentowana w Chinach, podczas salonu samochodowego w Szanghaju, wiosną 2009 roku.

Kalendarz

Faza tworzeniaOgłoszenie Konkursu: 20 kwietnia, na salonie w Pekinie;Od 30 maja do 20 lipca 2008: projekty będą zbierane na stronie www.peugeot.com w rubryce Design.

Faza selekcjiOd 25 lipca do 31 lipca, jury dokona selekcji 30 projektów, które będą poddane głosowaniu internautom i prasie;Od 15 sierpnia, przez cały miesiąc, internauci wskażą 10 projektów do finału;Od 16 września, 10 conceptów- finalistów pojawi się na stronach www.

Ogłoszenie wyników2 października , na stoisku Peugeot na Salonie samochodowym w Paryżu, Jean-Philippe Collin, Dyrektor Generalny Automobiles Peugeot, ogłosi zwycięzcę i wręczy trofeum autorowi projektu.

Faza realizacjiOd października 2008 do marca 2009 będzie trwała realizacja makiety w skali 1:1.

Faza prezentacjiW kwietniu 2009, na salonie w Szanghaju w Chinach, na stoisku Peugeotzostanie odsłonięta makieta.

Nowa dotacjana miarę kreacji twórczych

Peugeot pragnąc zachęcić młode talenty, powiększył dotacjękonkursu. Zwycięzca, którego projekt będzie zrealizowany w skali 1:1 otrzyma czek w wysokości 10 000 euro, konsolę gry Xbox 360 0 oraz będzie miał okazję zobaczenia produkcji makiety w skali 1: 43 przez Norev.

29 pozostałych projektantów otrzyma również nagrody, tak jak w ubiegłych edycjach.

Wymiar wirtualny iinteraktywny

Na czastrwania konkursu na wyspie Peugeot Second Life będzie zarezerwowanaprzestrzeń dla Konkursu. Specjalne miejsce będzie oddane do dyspozycji awatarów, stylistów jak i uczestników konkursu by mogli wymieniać poglądy i uwagi na temat konkursu.

Na wyspie Peugeot będzie też zorganizowany wirtualny konkurs z dotacją 100 000 Linden Dollars ( wirtualne pieniądze Secondo Life).

Powiększający się wymiar

Od 2000 roku,daty pierwszej edycji, naKonkurs Stylu wpłynęło ponad 12 600 projektów, stworzonych przez9 300 młodych stylistów co świadczy o zainteresowaniuMarką Peugeot i stylem samochodów.

Konkurscieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród młodych stylistów.Obecna średnia wieku uczestników to 22 latagdy w 2000 roku średni wiek wynosił28 lat. Międzynarodowy rowój Peugeot w znaczący sposób zwiększył liczbę uczestnikówrównież spoza Europy, w 2007 roku projekty pochodziły z 113 krajów, a w pierwszej edycji z 80 krajów.

Dwóch partnerów międzynarodowych wspiera Konkurs Peugeot : Xbox 360 oraz Norev.

Skład jury i kryteria wyboru

Jury składać się będzie z reprezentantów Peugeot,pracujących w Centrum Stylu, reprezentantów firmy Xbox jak również dziennikarzy i internautów, którzy będązaproszeni do głosowania na stronie www.peugeot.com.

W wyborze będą brane pod uwagę takie kryteria jak oryginalność, jakość odbioru końcowego ( obrazy, animacja), wyjaśnienie konceptu a przede wszystkim spójność z tematem.