Na trasie Subaru Poland Rally kibice będą mogli zobaczyć w akcji załogę Bryan Bouffier i Xavier Panseri.

Bryan, do niedawna fabryczny kierowca Peugeot Sport, zapowiadał przed rozpoczęciem rajdu w Mikołajkach, że powróci jeszcze w tym sezonie do naszego kraju, pomimo, że jego plany startowe przewidują między innymi udział w Mistrzostwach Świata oraz Francji. Słowa dotrzymał!

W Krakowie Bouffier i Panseri wystartują w barwach zespołu Peugeot Sport Polska Rally Team (który - przypomnijmy - wygrał podczas Rajdu Polski zarówno klasyfikację Producentów jak i Sponsorów). Załoga otrzymała szósty numer startowy.

Start utytułowanych zawodników w samochodzie Peugeot 207 Super 2000 zapowiada spore emocje. Podczas Rajdu Polski, najgroźniejszy konkurent w klasie - Volkan Isik z Turcji w Fiacie, stracił do 207-ki ponad pięć minut. W Krakowie w Fiatach Grande Punto Super 2000 pojadą trzy załogi, w tym aktualny wicelider klasyfikacji Mistrzostw Europy, Michał Sołowow. Inny uczestnik ME, Tomasz Czopik będzie zapewne chciał się zrehabilitować za ponad 14,5-minutową porażkę z Brayanem w Mikołajkach.

Bryan ostatnio uczestniczył w Rallye Terre du Diois, szutrowej eliminacji Mistrzostw Francji, gdzie zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej ze stratą sześciu sekund do zwycięzcy (pokonał m. in. załogę w samochodzie Peugeot 307 WRC), wygrał grupę N. Zobaczymy jak zaprezentuje się na podkrakowskich, specyficznych i bardzo śliskich asfaltach...

Subaru Poland Rally (dawniej Rajd Wawelski) liczy 628,27 kilometrów, z czego 196 km stanowi dwanaście odcinków specjalnych. Rajd rozpocznie się w czwartek, 12 lipca niespełna dziesięciokilometrowym prologiem po ulicach Krakowa. W piątek i sobotę zawodnicy przejadą po sześć OS-ów. Wszystkie mają nawierzchnię asfaltową.

Rajdowy Puchar Peugeot

Subaru Poland Rally (dawniej Rajd Wawelski) jest trzecią w tym sezonie eliminacją Rajdowego Pucharu Peugeot. Na liście startowej zabrakło jedynie Kacpra Puszkiela, wszystkie pozostałe załogi zgłosiły swój akces.

Na podkrakowskich szosach zapowiada się interesująca rywalizacja. W tym sezonie doskonałą formę prezentują bracia Marcin i Michał Dobrowolscy, którzy wygrali dwie pierwsze eliminacje RPP i zdecydowanie liderują w klasyfikacji. Drugą pozycję zajmują Grzegorz Kostka i Tomasz Tkacz, niespodzianką jest dopiero trzecie miejsce Kamila Butruka i Macieja Wilka, którzy wymieniani są w gronie głównych faworytów dziewiątej edycji Rajdowego Pucharu Peugeot.

Jak na razie punkty do klasyfikacji generalnej zdobyły wszystkie zgłoszone do rozgrywek załogi. Potwierdza to, że rywalizacja w pucharze jest bardzo zacięta.

Trasy odcinków specjalnych rajdu w Małopolsce są specyficzne. Zmienna i śliska nawierzchnia asfaltów, szczególnie w przypadku deszczu, bardzo utrudnia szybką jazdę.

Doskonałą okazją do zaprezentowania się kibicom będzie prolog po ulicach Krakowa, który rozegrany zostanie w czwartek, 12 lipca. Prawdziwe ściganie rozpocznie się jednak następnego dnia. Ze startujących w tegorocznej edycji RPP zawodników, przed rokiem najlepiej spisali się bracia Dobrowolscy, którzy zajęli trzecie miejsce. Dobrze też zaprezentowali się także Grzegorz Kostka oraz Przemysław Zabrocki. O końcowej klasyfikacji zadecydował ostatni odcinek...

Te trzy załogi należeć będą do faworytów i w tej edycji rajdu. Ale rywalizację o zwycięstwo zapowiada także Kamil Butruk (nie startował rok temu w zawodach) oraz Tomasz Dąbrowski, Janusz Majek i Michał Streer. Każdy z wymienionych kierowców ma jeszcze szanse na wygranie samochodu Peugeot 206 1,4 – głównej nagrody w RPP!

Przypomnijmy, że w ubiegły sezonie zwycięzcy Rajdowego Pucharu Peugeot, Łukasz Habaj i Jacek Spentany wygrali wszystkie sześć eliminacji, w których startowali (nie zjawili się na starcie Rajdu Warszawskiego). Ustanowili w ten sposób swoisty rekord. Marcin i Michał Dobrowolscy mają szansę poprawienia wyniku kolegów – muszą tylko wygrać pozostałe do końca sezonu pięć rajdów...

W ubiegłym roku pogoda nie dopisała, kibicom przydały się płaszcze i parasole. W tym roku prognozy są trochę bardziej optymistyczne, ale na podgórskich terenach pogoda potrafi zmieniać się niespodziewanie. Na szczęście – w myśl regulaminu – ilość opon deszczowych, które można użyć, nie jest w pucharze limitowana...

Organizatorami Rajdowego Pucharu Peugeot 2006 są Peugeot Polska i Polski Związek Motorowy, partnerami zaś firmy: TOTAL, GEFCO, SPF, MICHELIN, FACOM. Patronem medialnym jest tygodnik AUTO ŚWIAT.